ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 اردیبهشت 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دو کلام حرف حساب از دهان سخنگوی شورای نگهبان

شورای نگهبان مطابق لیست

ابلاغی تائید صلاحیت می کند!

 
 
 

 

 

عباسعلی کدخدایی پیشکار احمد جنتی در شورای نگهبان، اگر در طول سالهای گذشته چند کلام حرف درست در مصاحبه ها و سخنرانی هایش زده باشد، آن چند جمله در همین تازه ترین مصاحبه ایست که در باره ابلاغیه جدید شورای نگهبان برای غربال کردن نامزدهای انتخاباتی بیان کرده است. او گفته است:

«ما خودمان هم در شورای نگهبان نمی‌دانیم چه کسانی در نهایت احراز صلاحیت می‌شود و هیچکدام از اعضای شورای نگهبان نیز از نتیجه نهایی مطلع نیستند. نه بنده و نه هیچ کدام از اعضای شورای نگهبان نمی‌دانیم چه کسی احراز صلاحیت و چند نفر تأیید صلاحیت خواهند شد.»

این اعتراف صریحی است بر این که عده ای پیرمرد از دور افتاده در شورای نگهبان صاحب اختیار و صاحب صلاحیت برای تعیین صلاحیت نامزدهای انتخاباتی نیستند. تصمیمات در بیت رهبری گرفته می شود و شورای نگهبان با واسطه (اغلب توسط اصغرمیرحجاری منشی مخصوص و امنیتی رهبر جمهوری اسلامی) درجریان قرار گرفته و مطابق آن عمل می کنند.

این همان شیوه ایست که هم در زمان رضاشاه و هم در زمان محمد رضا شاه عمل می شد. البته هر دو، پس از سلطه کامل بر قدرت. لیست عده ای بعنوان نماینده به دربار فرستاده می شو و هر دو شاه نام عده ای را خط زده و آنها که نامشان خط نمی خورد صلاحیت رفتن به مجلس را داشتند. درباره نخست وزیر هم هر دو شاه فرد مورد نظر خود را به رئیس مجلس معرفی می کردند تا تشریفات معرفی او به شاه انجام شود. در زمان رضاشاه مامور ابلاغ تیمورتاش بود و در زمان محمد رضا شاه اسدالله علم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  9 مه  2021

 
 

اشتراک گذاری: