ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 اردیبهشت 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در انتخابات 1400

مردم اگرهم رای بدهند به روحانی

و نظامی ها رای نخواهند داد!

 
 
 

 

 هنوز نمی توان پیش بینی کرد که چند درصد واجدین شرایط رای در انتخابات 1400 شرکت خواهند کرد اما آنچه قطعی است اکثریت شرکت کنندگان این انتخابات به کاندیدای روحانی رای نخواهند داد. صرف نظر از این که عمامه اش سفید است یا سیاه و چقدر او را می شناسند و یا نمی شناسد. فضای اجتماعی ایران علیه روحانیون است. شاید با همین آگاهی باشد که روز گذشته مسیح مهاجری مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی که خود نیز معمم است و از نزدیکان هاشمی و خاتمی و روحانی بوده و هست نوشت:

از ۷ نظامی که قرار بود داوطلب ریاست جمهوری شوند، یک نفر که درشت‌ترین دانه‌شان بود(قالیباف) ثبت‌نام نکرد و ۶ نفر دیگر به صحنه آمده‌اند.

با توجه به آنچه از سیره شورای نگهبان می‌دانیم، تعدادی از این ۶ نظامی رد می‌شوند و باقیمانده نیز شانسی برای رأی آوردن نخواهند داشت.

بنابراین، از هم‌اکنون می‌توان بابت تسلط مستقیم نظامیان بر قوه مجریه در ۴ سال آینده آسوده‌ خاطر بود. برای بعد از آن هم خدا بزرگ است.

چند معمم هم ثبت‌نام کرده‌اند که قاعدتاً شورای نگهبان فقط صلاحیت یکی از آنها را (رئیسی) تأیید خواهد کرد. حتی اگر صلاحیت یکی دو نفر دیگرشان را هم تأیید کند، آنها شانسی برای رأی آوردن ندارند.

با هیچ یک از این افراد روحانی مشکلی ندارم ولی به دلیل احترامی که برای نهاد روحانیت قائل هستم و اطمینان دارم که حضور یک فرد روحانی در مسند ریاست جمهوری در دوره آینده که مستلزم پذیرفتن مسئولیت تأمین معیشت مردم است، به صلاح کشور نیست و باید مدتی هم به افراد غیرروحانی فرصت حضور در این مسئولیت داده شود، برای جایگاه روحانیت احساس نگرانی می‌کنم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  18 مه  2021

 
 

اشتراک گذاری: