ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 فروردین 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 15 فروردین

جاده مذاکرات با ایران هموار می شود

آغاز عقب نشینی های نظامی

معنا دار امریکا از خلیج فارس

 
 
 

 

 

امریکا به دور از جنجال های رسانه ای، سرگرم مذاکرات و عقب نشینی هائی در منطقه و بویژه در خلیج فارس است که معنای آن جز هموار کردن راه برای بازگشت به برجام نیست. از جمله آغاز حذف سیستم های ضد موشكی پاتریوت و بسیاری از تجهیزات سخت افزاری به همراه نیروهای نظامی از منطقه خلیج فارس . وال استریت ژورنال نوشته است که حداقل سه باتری ضد موشك پاتریوت را امریکا از خلیج فارس خارج كرده است كه در سالهای اخیر برای كمك به محافظت از نیروهای آمریكایی به كار گرفته میشد.

خارج کردن باتری های پاتریوت، به نوعی کاهش حضور دائمی ناو هواپیمابر و سایر توانایی های نظامی امریکا در منطقه است. قرار است پدافند منطقه ای با ارتفاع زیاد، ترمینال یا سیستم ضد موشکی THAAD ، هواپیماهای بدون سرنشین نظارتی و باتری های ضد موشک نیز از خلیج فارس خارج شود.

این تصمیمات بی شک، بدون مذاکرات مستقیم و غیر مستقیم با مقامات نظامی و دولتی جمهوری اسلامی و پا در میانی روسیه و سه کشور اروپائی عضو برجام آغاز نشده و تکذیب های مقامات ایرانی درباره مذاکرات رسمی و غیر رسمی با امریکا، صرفا مصرف داخلی برای جلوگیری از مخالف خوانی ها دارد. هیچ مقام نظامی و غیر نظامی جمهوری اسلامی باندازه بازار ارزهای خارجی و بویژه قیمت دلار دربازار حقیقت را نمی گوید. روز گذشته قیمت دلار 607 تومان کاهش یافت و این یعنی سد تحریم  ها و تنش های نظامی خواهد شکست. فعل و انفعالاتی که درعراق و افغانستان و عربستان و یمن در جریان است نیز بی ارتباط با این عقب نشینی نظامی از خلیج فارس نیست.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  4 آوریل  2021

 
 

اشتراک گذاری: