ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

16 فروردین 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 16 فروردین

 

"محلل های 1+4"

پشت درهای برجام در"وین" 
 
 

 

 

قرائن و نشانه ها خلاف ادعاها و ناز و کرشمه های سیاسی است که دیپلمات های مذاکرات اتمی ایران پشت خط قرمزی که رهبر جمهوری اسلامی اعلام کرده از خود بروز می دهند. مذاکرات مهمی بزودی در وین بر سر بازگشت همزمان ایران و امریکا به تعهدات برجامی آغاز می شود و عباس عراقچی معاون ظریف در مذاکرات اتمی با همین هدف به وین می رود تا با 4+ا رایزنی و مذاکره کند. امریکا نیز نماینده خود در برجام را تغییر داده و یک تازه نفس را برای این کار منصوب کرده که او نیز راهی وین است. ظاهرا قرار نیست آنها همه در یک اتاق جمع شوند. مراسم بله بران در دو اتاق انجام خواهد شد.  عروس که ایران باشد همچنان طالب پشت قباله ایست که رهبر جمهوری اسلامی بعنون مهریه اعلام کرده است. یعنی لغو کامل و یکجای تحریم ها و سپس داخل شدن نماینده امریکا از اتاق دوم به اتاق اول و نشستن دوباره پای سفره عقد. در این میان نقش "محلل" که اروپائی ها هستند خیلی مهم است. عراقچی پیش از حرکت به طرف وین در تهران گفت:

در وین هیچگونه مذاکره ای با آمریکا چه مستقیم و چه غیر مستقیم نخواهیم داشت. ما با کمیسیون مشترک و کشورهای عضو ۱+۴ مذاکره می‌کنیم و شرط خودمان برای بازگشت به برجام را به آن ها اعلام خواهیم کرد. یعنی اول امریکا همه تعهدات برجامی اش را انجام دهد و همه تحریم ها را بردارد و بعد از آن ما راستی آزمایی میکنیم و به عقب برمی گردیم.

اگر کشورهای ۱+۴ توانستند آمریکا را به هر روشی که می دانند راضی کنند ما به همان مسیر عمل می‌کنیم.  در وین در مورد تحریم هایی که باید برداشته شود، در مورد اقداماتی که باید انجام شود، در مورد ترتیب این ها و اینکه آمریکا باید اول انجام دهد و راستی آزمایی شود مذاکره می کنیم.هیچ طرح یا پیشنهاد گام به گامی نه داریم و نه قبول می‌کنیم. 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  5 آوریل  2021

 
 

اشتراک گذاری: