ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 فروردین 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ابتلای روزانه در ترکیه به مرز 55 هزار رسید

آلمان- ترکیه - ایران

صدرنشینان جدول کرونا!

 
 

 

 

ترکیه، برخی کشورهای اروپائی -از جمله آلمان- و بالاخره ایران، در گرداب نوین کرونا گرفتار آمده اند. در آلمان روز گذشته صدر اعظم این کشور برای مدیریت واحد مقابله با کرونا تصمیمات ایالتی را لغو کرد و اعلام داشت که از این پس آنچه او میگوید برنامه و دستورات واحد برای مقابله با کرونا در سراسر آلمان است. انتظار می رود در روزهای آینده محدودیت های شدیدتر در آلمان به اجرا گذاشته شود. در آلمان رقم ابتلای روزانه به کرونا مرز 17 هزار نفررا پشت سرگذاشته و مقامات پزشکی اعلام کرده اند که ظرفیت تخت بیمارستانها بزودی به پایان می رسد. دولت آلمان مقدمات و مذاکرات برای خرید واکسن "اسپوتنیک وی"  از روسیه را فراهم و اعلام کرده است.

در ایران که نظام و سیستم آن فدراتیو نیست، هر امام جمعه ای برای خود درباره کرونا و مقررات مقابله با آن دستوراتی میدهد و توصیه هائی می کند. بویژه در شهرهای بزرگ ایران مانند مشهد و اصفهان و تبریز و ... این ملوک الطوایفی خود یکی از عامل بازدارنده مقابله سراسری برای جلوگیری از گسترش کروناست.

در ترکیه بالاترین ابتلای روزانه به کرونا روز چهارشنبه گذشته ثبت شد، اما هنوز پروازهای ایران به ترکیه قطع نشده است و تنها سفر زمینی به ترکیه متوقف شده است. روز چهارشنبه آمار 54 هزار و 700 مبتلا به کرونا در ترکیه ثبت شد. شمار کل مبتلایان به کرونا در ترکیه تاکنون به رقم 3 میلیون 360 هزار نفر رسیده است. شمار تلفات کرونا ظرف 24 ساعت گذشته در ترکیه ۲۷۶ نفر بوده است. شمار کل قربانیان کرونا در ترکیه به رقم 32 هزار و 943 هزار نفر رسیده است. محدودیت‌های کرونایی از جمله ممنوعیت سفر در روزهای پایانی هفته در مناطق پر خطر به اجرا گذاشته شده است.

این آمار و ارقام رسمی نشان میدهد که جمهوری اسلامی برای جلوگیری از گسترش بیشتر کرونا در  ایران باید هرچه زودتر ارتباط زمینی و هوائی خود با ترکیه را قطع کند.

عکس: "کایزر فردریش اشتراسه" در مرکز برلین. بر شمار کسانی که از بیم کرونا خوابگاه های عمومی را ترک کرده و زیر پل ها و اماکن مسقف شب را به صبح می رسانند افزایش یافته است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  10 آوریل  2021

 
 

اشتراک گذاری: