ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 فروردین 1400

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 23 فروردین

ایران و امریکا

گردنه "تحریم" را رد می کنند؟

 
 
 

 

 ایران و امریکا تا جمعه وقت دارند که دایره لغو تحریم ها را مشخص کنند تا بتوانند در جلسه برجامی در وین تصمیم نهائی را بگیرند. امریکا اعلام کرده که تحریم های مرتبط با برجام را لغو خواهد کرد و ایران نیز 24 ساعت پس از آن باید به تعهدات برجامی خود باز گردد. این سخن نماینده جدید امریکا در مذاکرات 1+5 است.
از سوی دیگر عباس عراقچی معاون وزارت خارجه جمهوری اسلامی که سرپرستی هیات ایرانی در مذاکرات وین را برعهده داشته، پس از بازگشت از وین به ایران گفت:
«امریکا تمایلی به لغو تحریم های اعمال شده در دوران ترامپ را ندارد. موضع ما این است که اگر ایالات متحده بخواهد به توافق هسته ای باز گردد، علاوه بر تحریم های مرتبط با برجام، باید کلیه تحریم‌های اعمال شده توسط دولت ترامپ را لغو کند. ما تصمیم گرفته‌ایم مستقیماً به وضعیت نهایی برویم. اقدامات متقابل ایران در پاسخ به نقض برجام، مانند تولید اورانیوم با غلظت 20 درصد و استفاده از سانتریفیوژهای با عملکرد بالا، در این مراحل متوقف نمی شود و اگر ایالات متحده همه تحریم ها را لغو کند ، ما نیز به تعهدات خود عمل می‌کنیم.»
ظاهرا آنچه که عراقچی پس از بازگشت به ایران بیان کرده، باید نتیجه مذاکرات و همآهنگی های مشترک با رهبر جمهوری اسلامی باشد.
اگر فرمولی میان این دو پیشنهاد و تصمیم یافت شود که بعید هم نیست، مذاکرات آینده در وین به نتیجه خواهد رسید.
 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  12 آوریل  2021

 
 

اشتراک گذاری: