ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۸ آبان ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۸ آبان (یادداشت سردبیری)

امریکا و اروپا (ناتو)

گربه ای نیستند که در راه

رضای خدا درایران موش بگیرند!

 
 
 

 

 

در سیاست نمی توان از روش "شتر سواری دولا دولا" استفاده کرد، زیرا نه تنها غلط است و به نتیجه نمی رسد بلکه نتیجه معکوس هم میدهد، یعنی نشاندهنده ضعف سیاسی است. این حکایت فروش پهپادهای ایرانی به روسیه است. پهپادهائی که نقش مهمی در جنگ اوکراین ایفاء کردند و اکنون نیز حتی به گفته تحلیلگران سیاسی روسیه، قرار است موشک های دور بُرد و کوتاه برُد ساخت ایران نیز به روسیه فروخته شود و یا در اختیار روسیه گذاشته شود. امریکا و اوکراین و برخی کشورهای اروپائی که از نقش پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین غافلگیر شده اند بی وقفه علیه ارسال و یا فروش این پهپادها به روسیه توپ خالی در می کنند و تهدید می کنند که ایران را برای این اقدام به شورای امنیت سازمان ملل خواهند کشاند. در ایران نیز وزیر خارجه دولت رئیسی که زیاده از حد عاشق تریبون برای سخنرانی و اظهار نظر است، مرتب بقول معروف "جا" زده و یکبار می گوید به روسیه ما پهپاد نه داده ایم و نه فروخته ایم و یکبار هم می گوید فروخته ایم، اما نه برای جنگ در اوکراین. مرغ یخ زده هم به این استدلال می خندد. این در شرایطی است که ترکیه علیرغم مناسبات و ملاحظاتی که در ارتباط با روسیه دارد پهپاد بیرقدار خود را وسیعاً و از ابتدای جنگ اوکراین در اختیار ارتش آن کشور برای جنگ با ارتش روسیه گذاشته است. از سراسر اروپا انواع سلاح ها به اوکراین ارسال می شود. از جمله انواع پهپادها و اکنون هم صحبت از تولید و یا ارسال سلاح کثیف به اوکراین است. بدین ترتیب معلوم نیست ایران بر مبنای چه ملاحظه ای می ترسد رسماً اعلام کند پهپاد به روسیه فروخته ایم و به کسی هم مربوط نیست! مگر دیگران که سلاح و از جمله پهپاد به اوکراین داده اند از ایران اجازه گرفته اند؟ جنگ اوکراین، همانگونه که از روز اول آن نوشتیم، آغاز عملی چرخش جهان یک قطبی به جهان چند قطبی است و خواه ناخواه جبهه بندی های نظامی، اقتصادی و سیاسی شروع خواهد شد که شروع هم شد. آنچه که در اوکراین می گذرد با هدف بازگرداندن قوای نظامی امریکا از سراسر جهان به خانه خود در امریکا و انحلال پیمان نظامی ناتوست. دفاع از استقلال ملی کشورها و خاتمه دادن به دنباله روی اروپا از امریکا که از پایان جنگ دوم جهانی آغاز شد. برخی ها که در دوران اخیر خواننده پیک نت شده اند، تصور کرده اند این سخن و نظر تازه ایست که پیک نت پیدا کرده و مطرح می کند. آنها تازه از خواب برخاسته اند و هنوز در حال خمیازه برای بیداری اند. جهان وارد فصل نوینی از تاریخ خود شده است. در جبهه ای که تشکیل شده و فعلا عظیم ترین فشار اقتصادی را به روسیه می آورد و زمزمه حمله اتمی به این کشور هم مطرح است، بتدریج کشورهای مختلف به تناوب جای خود را در دو جبهه امریکا و ناتو از یکسو و روسیه و چین و ایران از سوی دیگر پیدا خواهند کرد. روسیه امروز نقشی تاریخی و پیشتاز را در این عرصه ایفاء می کند و جمهوری اسلامی که با سیاست های داخلی آن چه اقتصادی و چه  سیاسی و اجتماعی بشدت مخالف هستیم، در این عرصه، یعنی عرصه سیاست خارجی فعلاً نقش مثبتی را بر عهده گرفته و هر نیروی ملی با حفظ انتقادهایش به سیاست های داخلی آن باید از آن دفاع کند. ارزیابی ما از آغاز تغییر مناسبات جهانی و جبهه بندی های نوین در سال ۱۳۹۳ در همین پیک نت تحت عنوان "یادداشت سردبیری" منتشر شد و بارها  نیز در مطالب و تحلیل های گوناگون تکرار شده است. اگر کسانی تازه خواننده پیک نت شده اند و چشمشان را باز کرده اند، به خواب آلودگی و بی خبری خودشان مربوط است.

در مرداد ماه سال ۱۳۹۳ با صراحت و جسارت اعلام کردیم که «زمان آن فرا رسیده که هر کشوری جای خود را در جبهه بندی های نوین جهانی که در حال شکل گیری است مشخص کند. ایران باید به پیمان شانگهای بپیوندد و از عضویت در سازمان "بریکس" غافل نشود. ایران باید جایگاه خود را بیابد. یا در کنار استراتژی امریکا و یا در کنار استراتژی جلوگیری از رهبری نظامی و اقتصادی امریکا بر جهان و تبدیل ملت ها به بردگان سرمایه داری جهانی.»

در نخستین روز ورود ارتش روسیه به اوکراین، در همین پیک نت اعلام کردیم که تاریخ معاصر جهان از این پس به پیش از جنگ اوکراین و پس از جنگ اوکراین تقسیم خواهد شد، چرا که با این جنگ تاریخ جهان به نفع بشریت تغییر خواهد کرد.

ما به خواب زدگان توصیه می کنیم، پیش از هر اظهارنظری در باره پیک نت، بیشتر مطالعه کنند و بیشتر بیاندیشند. دوران بسیار خطیر و پر حادثه ای را جهان پشت سر می گذارد و دریغ است که ایرانی ها متاثر از مخالفت با سیاست های داخلی حکومت که باید کوشید تغییر کند، در غفلت بمانند.

و اما ترس از جلسه شورای امنیت سازمان ملل.

در این زمینه، امریکا و غرب، بهانه پهپاد و تظاهرات اعتراضی هم که نباشد بدنبال بهانه دیگری برای گرفتن مجوز از شورای امنیت سازمان ملل برای حمله نظامی و حتی ضربه با سلاح کثیف به ایران خواهند رفت. آنها نگران حقوق بشر در ایران نیستند که اگر چنین بود باید نگران حقوق بشر در دهها کشور جهان می بودند از جمله کشورهای خودشان. آنها نگران گردش آزاد اخبار و اطلاعات نیستند که اگر بودند تمام رسانه های روسیه را فیلتر نمی کردند و محدودیت های فیسبوکی و ... برای سایت های خبری مخالف این سانسور بوجود نمی آوردند. آنها نگران قدرت نظامی ایران، استقلال ایران، نقش منطقه ای ایران، قدرت اتمی ایران و پیشرفت های تکنیکی آن و قرار گرفتنش در کنار روسیه و چین هستند. درد آنها اینست و علیه آن دست به هر توطئه ای زده و خواهند زد. به هوش باشید و از همه این دستآوردها بعنوان دستآوردهای ملی مردم ایران دفاع کنید. همین است که با سیاست "شتر سواری دولا دولا" در فروش پهپاد و یا ارسال پهپاد به روسیه مخالفیم!

باز هم تاکید می کنیم که این حمایت از سیاست خارجی، به معنای چشم پوشیدن بر اشتباهات عظیم در سیاست داخلی ۴۰ و چند ساله حکومت نیست. در این زمینه هم تاکید می کنیم که این مخالفت هرگز نباید متکی به کشورهای خارجی و حمایت های آنها باشد. آنها گربه ای نیستند که برای رضای خدا موش بگیرند. اهداف خود را دنبال می کنند و ماهی خود را می خواهند در آب گل آلوده بگیرند. اهدافی که با استقلال کشور و  منافع عمومی مردم ایران همخوانی و همراهی ندارد. نباید فریب این همراهی ها و اشک تمساح ها را خورد!

فیلم: پرواز پهپادهای شاهد بر فراز اوکراین


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۳۰ اکتبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: