ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۸ آبان ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

به ابتکار سارا واگن کنشت و در مخالفت

با نقش آلمان در جنگ اوکراین

انشعاب در حزب چپ آلمان

و تشکیل حزب چپ نوین!

 
 
 

 

 

"سارا واگن کنشت" عضو حزب چپ و نماینده پارلمان آلمان، روز گذشته و پس از بالا گرفتن مخالفت رهبری این حزب با مواضعی که وی علیه سیاست آلمان در جنگ اوکراین و تحریم روسیه دارد، اعلام کرد که بزودی یک حزب نوین را پایه گذاری خواهد کرد.

او در مصاحبه با روزنامه "بیلد در فراوو" آلمان گفت: میدانم که برای تشکیل حزب جدید با دشواری هائی روبرو خواهم شد اما در این زمینه تردید به خود راه نمیدهم. او گفت: مردم آلمان نمیدانند چه حزبی را انتخاب کنند زیرا هیچ چیزی آنگونه نیست که باید باشد. طبق نظرسنجی موسسه "اینسا" در آلمان، اکنون واگن کنشت بدلیل سخنرانی هایش در پارلمان آلمان، علیه سیاست آلمان در جنگ اوکراین و پنهانکاری در افشای نقش امریکا در انفجار لوله گاز استریم 2 از محبوبیت روز افزونی بین مردم و  در بدنه احزاب سبز و آلترناتیو برخورد دار است، چنان که اعلام تشکیل حزب توسط او در حزب الترناتیو و احزاب ائتلافی حاکم بر آلمان تشویش ایجاد کرده است.

"آلیس وایدل" از حزب آلترناتیو نگران است که حزب جدید واگن کنشت تبدیل به رقیب بزرگی برای این حزب شود.

مجله اشپیگل نوشت که در بخش شرقی آلمان مردم بیشتر به حزب آلترناتیو که دارای ایدئولوژی ناسیونالیستی است نزدیک شده اند اما اکنون بیم آن می رود که حزب واگن کنشت بخشی از بدنه این حزب را هم به طرف خود بکشد.

نماینده حزب سبز در ایالت "رایلند فالز" آلمان نیز از حزب خود استعفا داد زیرا مخالف سیاست حزب سبز برای ارسال سلاح به اوکراین است. وزیر خارجه کنونی آلمان از حزب سبز است.

نماینده مستعفی حزب سبز در "رایلند فالز" گفته است که سیاست حزب سبز تا پیش از جنگ اوکراین سیاست صلح بود اما اکنون که در دولت آلمان حضوردارد از سیاست تشدید جنگ در اوکراین پیروی می کند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۳۰ اکتبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: