ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۹ آبان ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در دیدار شولتز و مکرون در پاریس

اعتراض آلمان و فرانسه

به انتقال سرمایه ها به امریکا

 
 
 

 

 

منابع غیر رسمی در روسیه اعلام کردند که صدراعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه در دیدار و مذاکره ای که با هم داشتند و خبرگزاری غربی آن را دیدار آشتی کنان گزارش کرده اند، مشترکا تصمیم گرفتند نسبت به "تقابل تجاری" امریکا با اروپا اعتراض کنند. این نخستین شکاف جدی میان اروپا و امریکاست.

پایگاه خبری پولیتیکو فاش کرد: آلمان و فرانسه آماده تحقیق درباره «رقابت ناعادلانه» امریکا با اروپا شده اند.

پولیتیکو افزود: اولاف شولتز صدراعظم و امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در نشست پاریس توافق کردند که نسبت به انتقال شرکت ها از اروپا به امریکا اعتراض کنند. این شرکت ها بدلیل افزایش قیمت سوخت و کمبود سوخت از اروپا به امریکا منتقل می شوند.

در پی آغاز درگیری‌های روسیه و اوکراین و اعمال تحریم‌های متعدد علیه مسکو، کشورهای اروپایی با بحران اقتصادی ناشی از کاهش عرضه انرژی در بازار و افرایش قیمت ها و بیکاری و نارضائی مردم  مواجه شده اند. این نارضائی بصورت تظاهرات در فرانسه، آلمان و دیگر کشورهای اروپائی در شرق و غرب اروپا در جریان است و مردم علیه دخالت دولت ها در اوکراین مخالفت می کنند. از جمله با ادامه تظاهرات مردم در پاریس و حمله پلیس به مخالفان این فیلم ساخته شده و در فضای مجازی منتشر شده است. مخالفان و معترضان در پاریس روزهای متمادی است که خواستار استعفای مکرون در اعتراض به گرانی و تورم و شرایط زندگی در آستانه زمستان هستند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۳۱ اکتبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: