ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۰ آبان ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

شلختگی امنیتی "لیز تراس"

موجب اخراج او از خانه شماره 10 شد!

 
 
 

 

 

درباره استعفای ناگهانی "لیز تراس" نخست وزیر 43 روزه انگلستان بحث و تفسیرهای گوناگونی در رسانه های انگلستان و جهان منتشر شده، از جمله این که او حریف بحران اقتصادی انگلستان و نقش این کشور در اوکراین نبود، سواد سیاسی نداشت و یا حتی با پادشاه جدید انگلستان آبش در یک جوی نمی رفت. این بهانه به یک شوخی می ماند زیرا بی سوادتر و بی لیاقت تر از او هم چه در انگلستان و چه در امریکا سالها رئیس جمهور و نخست وزیر مانده اند و آب هم از آب تکان نخورده است، به این دلیل ساده که نخست وزیرها و رئیس جمهورها را اتاق های فکر که تدوین کننده و هدایت کننده واقعی هستند رهبری می کنند. نگاه کنید به عقل و توان جسمی "جو بایدن" و یا "دونالد ترامپ" و یا حتی امثال "ریگان" که از هنرپیشگی هالیود یکباره پرید به کاخ سفید. راه دور نرویم، همین زلنسکی دلقک و یا "لخ والسا"ی باصطلاح سرکارگر در لهستان و یا "واسلاو هاول" نمایشنامه نویس در چکسلواکی و یا "یلتسین" در روسیه پس از فروپاشی اتحاد شوروی و برکناری گورباچف. این لیست از اسامی را می توان ادامه داد. بنابراین باید دید لیز تراس به کدام دلیل واقعی کنار گذاشته شد.

ماجرا، به گفته برخی مفسران روسیه (از جمله توسط مفسر معروف و مطلع روس "استاشکو" که یک کانال در یوتیوب دارد) باز می گردد به انفجار لوله گاز نورد استریم 1 و که وزارت دفاع روسیه رسما اعلام کرد انگلیس در این حمله تروریستی نقش داشته و نیروی دریایی این کشور عامل منفجر کردن خط لوله نورد استریم بوده است. وزارت دفاع روسیه در بیانیه جدید خود تصریح کرد: «طبق اطلاعات موجود، نمایندگان یک واحد نیروی دریایی بریتانیا در طراحی، تدارکات و اجرای حمله تروریستی در دریای بالتیک در تاریخ ۲۶ سپتامبر امسال حضور داشتند که باعث منفجر کردن خطوط انتقال گاز نورد استریم ۱ و ۲ شد.»

و حالا روسیه پیگیر این رویداد از طریق سازمان ملل است و کشورهای اروپائی گرفتار زمستان سرد و بدون گاز. چنان که کم کم آلمان و فرانسه می خواهند از استقلال سیاسی و اقتصادی خود در برابر امریکا و انگلیس که از اتحادیه اروپا خارج شده دفاع کنند!

لیز تراس قربانی یک شلختگی تاریخی شد و  چوب آن را با اخراجش از خانه شماره 10 داونینگ استریت خورد. این شلختگی مربوط است به هک گوشی آیفون که او در آن درباره انفجار خط لوله نورد استریم پیامی ارسال کرده بود که روس ها به آن دست یافتند و آن را تبدیل به مستندات مشارکت مستقیم انگلیس در این انفجار کردند. لیز تراس در پیامی برای بلینکن وزیر خارجه امریکا نوشته بود: «کار استریم تمام شد»

لیز تراس با این پیام لو رفته، نه تنها نورافکن اقدام تروریستی را به روی انگلستان باز کرد، نه تنها امریکا را در چاله روسیه انداخت بلکه موجب تیره شدن روابط با آلمان شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت اول نوامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: