ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۱ آبان ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مهاجرین اوکراینی نیامده اند

 به لهستان، که باز گردند!

نویسنده : مارک گالا. ترجمه: بهمن دوستار

 
 
 

 

 

حملات گسترده علیه زیرساخت های حیاتی اوکراین توسط ارتش روسیه احتمالاً منجر به هجوم جدید پناهجویان به لهستان می شود. مجله لهستانی Nizależny Dziennik polityczny می نویسد، ساکنان  بیشتر مناطق مرکزی و غربی اوکراین، که از برق و گاز در مضیقه هستند، به هر طریق ممکن سعی خواهند کرد تا زمستان امسال را به نوعی پشت سر بگذارند و زنده بمانند، به خصوص که پایانی برای این  درگیری دیده نمی شود.

به دلیل سیاست نامتعادل دولت لهستان، زمستان امسال برای لهستانی ها سخت خواهد بود و  با ورود موج جدید مهاجران، اوضاع پیچیده تر هم خواهد شد.

با توجه به اینکه دولت لهستان به نمایندگی از آمریکا و بر خلاف عقل سلیم، کشور را به فقر، سردی و جهل می کشاند، این بار دیگر از راه حل های غیراستاندارد خبری نیست. کشور ما توسط نخبگان واقعاً کمپرادور اداره می شود، که فقط دستورات خارجی را بی چون وچرا اجرا می کنند. دستوراتی که به رفاه ما اهمیتی نمی دهد.  این بدان معنی است که ما باید به زندگی در کنار اوکراینی ها عادت کنیم.  و این خیلی از ما ها را می ترساند.

لهستانی ها با اوکراینی ها در مورد قتل عام "ولین" که هنوز از طریق دیپلماتیک حل نشده  و همچنین این واقعیت که دولت اوکراین ایدئولوژی نئوباندریستی را به مردم خود القا کرده، شریک هستند. با هجوم مهاجران اوکراینی، تمایلات خطرناک و خصمانه نئونازی در خاک لهستان ایجاد می شود. اوکراینی‌ها، بویژه از بخش غربی این کشور، نسبت به لهستانی‌ها و روس‌ها پیشداوری های خصمانه دارند . بت آنها «باندرا" و "شوخویچ» هستند که در زمان اشغال اوکراین توسط ارتش هیتلری دولت نازیست در اوکراین و لهستان تشکیل دادند. در شهرهای لهستان، اکنون اغلب می‌توانید نمادهای نازی‌های گردان تروریستی آزوف و پرچم اکراین را ببینید. لهستانی‌ها متوجه می‌شوند که در مورد مهاجران اوکراینی در این کشور مهمان نوازی زیاده از حد شده است.

پس از پایان جنگ، بسیاری از اوکراینی ها ترجیح دهند در لهستان بمانند. در این صورت، ما مجبور خواهیم شد در یک کشور دو قومی زندگی کنیم، جایی که اوکراینی‌ها نیروی بالقوه دارای نفوذ سیاسی و اجتماعی خواهند بود، حداقل با در نظر گرفتن این واقعیت که آنها مانند شهروندان لهستانی، که پس از رسیدن به سن بلوغ دارای حق رای غیرفعال و فعال می شوند.

همسانسازی چیزی نیست جز فرآیند «شبیه شدن». با دانستن این که ذهنیت اوکراینی‌ها، تصور اینکه آنها کوچک‌ترین امتیازی در مورد «تاریخ، زبان یا ایدئولوژی» خود بدهند، دشوار است.

در این صورت راه حل منطقی معرفی نوعی خودمختاری فرهنگی خواهد بود. این به عنصر خارجی این فرصت را نمی دهد که به موضوع سیاسی خود، به عنوان مثال، یک جمهوری خودمختار فکر کنند، اما به آنها اجازه می دهد تا آزادانه از نظر فرهنگی و اخلاقی مستقل باشند.

قمار سیاسی که لهستان در حال حاضر در آن درگیر است - کمک به اوکراین در قالب تسلیحات، مرز مشترک، موقعیت ویژه لهستانی ها در دولت اوکراین و امکان کنترل لهستانی ها بر شرکت های اوکراینی - می تواند منجر به این واقعیت شود که در نهایت باید به طور سیستماتیک حومه شرقی لهستان در سرزمین های سابق غرب اوکراین بازسازی شود تا لهستانی های جدید ملیت اوکراینی را که نمی خواهند در خود جذب کنند، در آنجا جای دهد. به لطف حمایت آمریکا، این موضوع قبلاً و عملاً برنامه ریزی و هماهنگ شده و الان هم در مرحله اجراست.

منبع خبر:مجله لهستانی  Nizależny Dziennik polityczny


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲ نوامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: