ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۴ آبان ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

روسیه و چین مقابل امریکا ایستادند

توطئه امریکا روی موج

اعتراضات مردم در ایران

 
 
 
 
 

 

امریکا به نیابت از ناتو تلاش می کند مسئله اعتراضات مردم در ایران و همچنین حضور پهپادهای ایران در اوکراین را دستآویز سندی در سازمان ملل کند که بموجب آن اجازه اقدام نظامی در ایران را بدست آورد. این بار دیگر اسرائیل و همکاری مشترک آن کشور با امریکا برای حمله به ایران نیست، بلکه صحبت از حمله  ناتو به ایران است و همگامی اسرائیل با آن. زمزمه استفاده از بمب کثیف که همان بمب محدود اتمی با شعاع محدود برای تخریب نیز جریان دارد و احتمالا امریکا و ناتو می خواهند از این بمب برای حمله به تاسیسات نظامی و اتمی ایران استفاده کنند. آنها با این اقدام می خواهد به روسیه هشداربدهند و در واقع ایران را گوشت دم توپ کنند و به در بگویند تا دیوار بشنود.

مسئله دارای چنین اهمیتی است و اگر اینچنین نبود نمایندگان روسیه و چین در برابر تلاش امریکا برای گرفتن یک سند از سازمان ملل علیه ایران نمی ایستادند.

نمایند چین در سازمان ملل هنگام طرح مسئله از سوی امریکا در جلسه غیر رسمی شورا امنیت سازمان ملل گفت: مسائل داخلی ایران ارتباطی به صلح و امنیت بین المللی ندارد. اتفاقات اخیر ایران، کاملاً مسائل داخلی است و نبایستی دستورالعمل نشست غیررسمی شورای امنیت سازمان ملل می شد. مایلم تاکید کنم که چین همواره مخالف هرگونه دخالت در امور داخلی سایر کشورها به هر بهانه‌ای است.

نماینده روسیه در سازمان ملل نیز در  جلسه شورای امنیت این سازمان گفت:

ما عمیقا از مرگ دختر ایرانی، مهسا امینی متاسفیم و به خانواده او تسلیت می‌گوییم اما اجازه دهید به این سئوال پاسخ دهیم، که چرا ما اینجا هستیم؟ جلسه برای ابراز نگرانی در خصوص اعتراضات ایران تشکیل شده در حالی که اعتراضات در بروکسل، پاریس، برلین و چند کشور دیگر هم در جریان است.  چرا نباید خشونت پلیس در این کشورها را محکوم کنیم؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۵ نوامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: