ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۷ آبان ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۱۷ آبان

هدف نفوذی های امنیتی

در انتشار فایل صوتی "رعنا رحیم پور"

 
 
 

 

 

رعنا رحیم پور از مجریان بخش خبر تلویزیون بی بی سی است که در بخش بین المللی بی بی سی هم کار می کند. از یکشنبه شب، یک فایل صوتی از وی را امنیتی های ایران، بعنوان تازه ترین شاهکار و شکارشان روی شبکه اینترنت فرستاده اند. این فایل صوتی مربوط به تماس تلفنی وی با مادر و یا یکی از اقوام و یا آشنایانش درایران است که در آن، در پاسخ به نگرانی طرف گفتگو، می گوید که از هر طرف بدنبال پاره پاره کردن ایران هستند و دستور العمل هائی هم در همین ارتباط به مدیریت تلویزیون ایران اینترنشنال داده شده است. این فایل صوتی را ضمیمه این یادداشت کرده ایم.

 اما آنچه که ما را بر آن داشت تا این عنوان اول را بنویسیم اینست:

بدترین و ویرانگرترین نفوذ سازمان های جاسوسی، نفوذ در ارگان های امنیتی یک کشور است. در ایران این نفوذ به شمول سازمان جاسوسی اسرائیل نه تنها وجود دارد بلکه بموجب شواهد بسیار، تا اعماق هفت توی پنهان نهادهای امنیی نیز راه یافته است.

هر خبرنگار و یا خبرخوانی در هر رسانه ای، درعین حال که مجری سیاست رسانه ایست که در آن کار می کند، قطعا دارای نظرات ویژه خود نیز هست و بسیار هم طبیعی است که نگران میهن خود هم باشد. البته، این سکه روی دیگری هم دارد که بحث ما آن روی سکه نیست، که ماموریت اجرا می کنند، بلکه بحث بر سر آن نظر و دیدگاهی است که خانم رحیم پور با نگرانی نسبت به آینده ایران دارد و آن را در مکالمه تلفنی خود بیان کرده است. آنها که تلفن او را شنود و ضبط کرده اند و مقامات بالا دستشان اگر ریگی به کفش نداشتند باید علیرغم کار غیر اخلاقی و غیر قانونی که در شنود تلفنی کرده اند، خوشحال هم می شدند که یک مجری خبر در تلویزیون بی بی سی دارای افکاری ملی و میهن دوستانه است و چه بهتر که این نوع افراد در آن رسانه کار کنند و شمارشان بیش از یک نفر باشد. اما آنها که این فایل صوتی را منتشر کرده اند، آن ریگ را به کفش داشته اند و با انتشار این فایل صوتی عملا خواسته اند هم موجب محرومیت رحیم پور برای ادامه کار در بی بی سی شوند و هم جلوی هر نوع تماس و بیان نظری در این رابطه را در آینده بگیرند. یعنی اگر هم کسی خبری دارد که آگاهی از آن به نفع مملکت است و یا نظر و تحلیلی در همین چارچوب دارد (چنان که خانم رحیم پور داشته) از این پس زبان درکام کشیده و در هیچ تماسی دهان باز نکند. این آن ماموریتی است که نفوذی های امنیتی انجام داده اند. بارها نوشته ایم که نفوذی شاخ و دم ندارد که بتوان او را شناخت، بلکه از روی عملکرد و نقشی که در موقعیت های امنیتی و یا هر موقعیت دیگر حکومتی دارد قابل شناسائی است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۸ نوامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: