ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۸ آبان ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

انقلاب اکتبر ۱۰۵ ساله شد!

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 

 

 

روز ۷ نوامبر بمناسبت سالروز انقلاب سوسیالیستی اکتبر در شهر های مختلف روسیه و از آن جمله در پایتخت این کشور"مسکو" مراسمی برگزار شد و رهبران حزب کمونیست فدراسیون روسیه مراسمی را با حضور هیات رهبری این حزب جهت بزرگداشت انقلاب اکتبر پای مجسمه کارل مارکس بر پا کردند.  نکته قابل توجه دراین مراسم، حضور نسل میانسال رهبری حزب در آن بود.

در دیگر کشور های جهان نیز، مراسم بزرگداشت انقلاب اکتبر توسط احزاب کارگری و کمونیستی برگزار شد. از آن جمله در کشور جمهوری بلاروس و در میدان لنین در "مینسک" پایتخت بلاروس.

در همین رابطه الکساندر لوکاشنکو روز ۷ نوامبر را شهروندان این کشور شاد باشد گفت و نوشت:


هموطنان عزیز!

فرا رسیدن سالگرد انقلاب اکتبر را به شما صمیمانه تبریک می گویم.

این رویداد آغازی برای یک دوره جدید در تاریخ مردم بلاروس بود که فرصتی برای ایجاد یک کشور ملی در سرزمین مادری خود پیدا کردند. همینطور انقلاب در روسیه، به یک تحول در روابط بین الملل تبدیل شد. اکتبر ۱۹۱۷ مظهر رویاهای میلیون ها کارگران و زحمتکشان جهان برای ساختن جامعه ای عادلانه، بر اساس اصول دموکراسی، مسئولیت اجتماعی متقابل و انسان گرایی بود. این ایده‌ها همچنان جایگزین واقعی سیاست استعماری سرمایه‌ داری در شکل مدرن آن باقی مانده‌ اند و ساختار اتحاد جمهور‌های سوسیالیستی در یک اتحاد "اتحاد جماهیر شوروی"، مبتنی بر برابری ملت‌ها، احترام به فرهنگ و سنت‌های آنها، امروز چراغ راه کشورهایی است که در تلاش برای دستیابی به آن هستند. یعنی زندگی در صلح و ایجاد زندگی نوین برای همه مردم جهان.
بلاروس توانست دستاوردهای دوران اتحاد شوروی را حفظ کرده و با سعی و کوشش نتایج گرانبهای آن را در دوره حاکمیت خود چند برابر کند. ما خاطره پیروزی ها و نام قهرمانان تاریخ هزار ساله مردم بلاروس که نمونه ای از شجاعت و خرد است فراموش نمی کنیم پایه های استوار برای نسل های آینده می سازیم.
الکساندر لوکاشنکو

 

https://www.rline.tv/news/2022-11-08-aleksandr-lukashenko-pozdravil-belorusov-so-105-y-godovshchinoy-oktyabrskoy-revolyutsii/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۹ نوامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: