ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۳ آبان ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ارتش روسیه تجربه تاریخی

عقب نشینی برای حمله را دارد

نشریه نشنال اینترنت- ترجمه: بهمن دوستار

 
 
 

 

 

دولت بایدن امکان درخواست از اوکراین برای مذاکره را رد میکند. در عوض، واشنگتن همچنان به پمپاژ میلیاردها دلار تسلیحات، تجهیزات و کمک از جانب خود و متحدان اروپایی خود به اوکراین ادامه می‌دهد، اگرچه ظاهرا ایمان ندارد که اوکراین بتواند برنده این جنگ شود. این یک استراتژی ژئوپلیتیک غیر منطقی است . بایدن علاقه ای به مذاکره اوکراین و روسیه ندارد و به نظر می رسد که خونریزی در آینده قابل پیش بینی همچنان ادامه خواهد داشت.

زلنسکی مدعی است که اوکراین به طور کامل روسیه را از جمله از کریمه بیرون خواهد کرد. اگر این سناریو محال، به فرض محقق شود، مسکو ممکن است از برگ برنده خود استفاده کند: سلاح های هسته ای تاکتیکی و این فاجعه آمیز خواهد بود و می تواند موجب دخالت مستقیم امریکا در یک جنگ هستهای شود.

همه نشانه ها (علیرغم عقب نشینی تاکتیکی از بخشی از منطقه خرسون) روسیه شروع به تسخیر بیشتر سرزمین های اوکراینی خواهد کرد. این اولین بار نیست که روسیه از تاکتیک شکست ظاهری برای  پیروزی بعدی استفاده می کند. کافی است عقب نشینی اولیه روسیه (اتحاد شوروی) در برابر ارتش آلمان در جنگ دوم در سال 1941 و حتی تخلیه کامل مسکو را به یاد آوریم و سپس پیروزی بری ارتش آلمان در سال 1945 را.

سناریوی سومی را هم میتوان فرض کرد و آن بن بست طولانی مدت در جنگ اوکراین است. خطوط مقدم تقریباً بدون تبادل ارضی می تواند تثبیت شود. این ممکن است در نهایت کیف و مسکو را به این نتیجه برساند که دیپلماسی بهترین راه است. بیشتر جنگ ها به دیپلماسی ختم شده اند و پیروزی کامل برای یک طرف امری نادر است. بدین ترتیب امریکا با اجتناب از تلاش برای تضمین آتش بس، و طولانی کردن جنگ در خوش خیالی شکست روسیه باقی  بماند تا مردم آمریکا به این نتیجه برسند که بهترین راه حل برای اداره کشور آنست که جانشینی را برای کاخ سفید انتخاب کنند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۴ نوامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: