ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۹ آبان ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نگاه به عمق سخنان حمید ابوطالبی مشاور سیاسی روحانی

آنها که زیرکانه در ایران

 امریکا را تبرئه می کنند!

 
 
 

 

 

هستند کثیری از دنبال کنندگان اخبار ایران که تصور می کنند کار جمهوری اسلامی امروز و فردا تمام است و بنابراین اهمیت ندارد که فلان مقام چه می گوید و یا فلان تصمیم مثبت است یا منفی. پیک نت خلاف این تصور عمل می کند و معتقد است باید به مردم توصیه کرد همه خبرهای ایران را پیگیری کنند. اتفاقا پیگیری همه اخباراست که به جنبش تغییرات عمق می دهد، نه پرهیز از خواندن اخبار و مبهوت اخبار شعاری شدن.

حمید ابوطالبی، مشاور سیاسی رییس جمهور سابق  با اشاره به تصویب قطعنامه اژانس اتمی علیه ایران گفت : "دیپلماسی ناکارآمدِ ایران قادر به حل و فصل تنش در روابط با غرب نیست."

اینکه دیپلماسی ایران ناکارآمد است تردیدی در آن نیست ولی ناکارآمدی آن در آنجا نیست که آقای ابوطالبی می گوید. این ناکارآمدی در انجاست که همچنان کشور را معطل تصویب و عدم تصویب برجام کرده و با وجود یک سال از روی کار امدن دولت جدید هنوز یک گام هم در راه اجرایی کردن قرارداد با چین – احتمالا به امید جلب رضایت امریکا برای برجام – برنداشته است. منظور آقای ابوطالبی ظاهرا پذیرش سریع شرایط امریکا، خلع سلاح اتمی، ممانعت از دلارزدایی در تجارت خارجی، ادامه معطلی در گسترش روابط با شرق و ... همه اینها به امید تصویب برجامی است که رییس جمهور فعلی یا بعدی امریکا می تواند با دو خط آن را باطل کند. در واقع حرف اصلی آقای ابوطالبی و همفکران آنها این است که مشکل برجام از امریکا و اروپا نیست از ایران است. امریکا نیست که از برجام بیرون رفته، تحریم کرده، در فکر تجزیه ایران است. همه مشکل از مقاومت ایران دربرابر خواست های امریکاست.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲۰ نوامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: