ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۹ آبان ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

بیانیه حزب توسعه ملی ایران

گسترش نگرانی از تشدید خشونت

از دو طرف در اعتراضات جاری

 
 
 

 

 

حزب توسعه ملی ایران، بیانیه ای در تهران منتشر کرد که حکایت از تشدید نگرانی ها از بالا گرفتن خشونت در اعتراض های اخیر در کشور است. این حزب در بیانیه خود نوشت:

بنا بر گزارش‌های رسمی منتشر شده، دیروز ۲۵ آبانماه، حداقل ۱۳ نفر از هموطنان‌مان، قربانی اعمال خشونت در کشور شدند؛ ۷ نفر در ایذه و در جریان حمله مسلحانه به مردم، ۳ نفر از اعضای بسیج و نیروی انتظامی در شهر اصفهان و ۳ نفر از معترضین در شهر سمیرم. این در حالی است که برخی اخبار غیر رسمی، تعداد بیشتری از رخدادهای خشونت‌آمیز و جان باختن شمار افزون‌تری از هموطنانمان را طی این روز روایت می‌کند. ما پیش از این نسبت به مخاطرات شکل‌گیری چرخه خشونت در کشور هشدار داده بودیم، اما متاسفانه سیر حوادث، جامعه ما را با شتاب دلهره آوری به سمت خشونت‌ورزی عمومی پیش می‌برد.

در مواجهه میان معترضان و ماموران حکومتی در خیابان‌ها، آنچه که بیش از هر امری می‌تواند نقش تعیین کننده در کوتاه شدن دامنه خشونت داشته باشد، صبر، متانت و رواداری از جانب نیروهای انتظامی و امنیتی است که معترضان را هموطن و خواهر و برادر خود ببینند و با این نگاه، حتی در برابر حدودی از پرخاش و درشتی نیز تاب آورند تا عملا خاموش کننده آتش خشونت باشند. لذا اعمال رفتارهای خشن و بعضا غیرقانونی از جانب ماموران اعمال نظم، به هیچ عنوانی پذیرفته نبوده و بر بخش‌های نظارتی و مسئول در سلسله مراتب نهادهای انتظامی و امنیتی و مهمتر از آن، دستگاه قضایی کشور است که با حساسیت و دقت، چنین رفتارهایی را مورد پیگرد و اعمال قانون قرار دهند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲۰ نوامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: