ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۹ آبان ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پاسخ به برخی توصیه ها

انتشار همه اخبار و نه تنها

اخبار اعتراضات وظیفه خبری ماست!

 
 
 

 

فشار سنگینی به ما وارد می آید با این جمله و توصیه که "چرا اخبار خارجی و اخبار غیر اعتراضی در ایران را منتشر می کنید؟" پاسخ ما به این توصیه کنندگان و خوانندگان تاکنون این بوده که ما تلویزیون سه قلوی لندن نیستیم. برای مثال یکی از خوانندگان قدیمی پیک نت به ما نوشته که شما بجای انتشار اخبار اعتراضات خبر قالی شویان در کاشان را چرا منتشر می کنید. ایشان و امثال ایشان تصور کرده اند هیچ خبر دیگری در ایران نیست جز همین اعتراضات و ما هم باید مثل آن سه قلوها فقط همین اعتراضات را  آنهم بصورت گزینشی و اغراق آمیز پوشش بدهیم. سیاست خبری پیک نت این نیست. ما همانند گذشته همه خبرها را منتشر می کنیم و درباره اعتراضات جاری در کشور نیز به جای انتشار زنجیره ای و بقولی "شر کردن" خبرها تفسیر و تحلیل خود از اخبار اعتراضات را  ارائه می دهیم که این کار به مراتب دشوار تر از  انتشار  زنجیره ای اخباری است که همه جا در حال پخش است. در جریان انتشار اخبار اوکراین نیز همین فشار بر ما وارد می آمد تا مثل همان سه قلوها فقط اخبار یکسویه غرب در باره اوکراین را منتشر کنیم که طبیعی بود چنین نکنیم که نکردیم.

برای نمونه چرا نباید این خبر را منتشر کنیم که معاون وزارت حمل و نقل فدراسیون روسیه در حاشیه مجمع حمل و نقل روسیه به خبرنگاران اعلام کرد: در ایران در صورت احداث راه‌آهن عریض، چشم‌انداز توسعه و گسترش به سمت بندرهای سه‌گانه خلیج فارس وجود دارد.

اشاره او به خط آهن آستارا – رشت و سپس پیوستن این خط آهن به راه آهن تهران- تبریز و تهران- جنوب است.

و یا چرا ایرانی ها نباید مطلع شوند که روسیه و چین اولین پل راه آهن را بر روی رودخانه آمور راه اندازی کردند و قطارهای باری  برای نخستین بار از پل جدید عبور کرده و از روسیه به چین رفتند. حداکثر توان حمل کالا روی این پل راه آهن 20 میلیون تن در سال خواهد بود. طبیعی است که بخشی از این پروژه و طرح، پیوند زمینی- ریلی چین و روسیه است و آنها که به جهان پر حادثه آینده می اندیشند معنای این پیوند را بیشتر درک می کنند!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲۰ نوامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: