ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۹ آبان ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنان روز گذشته رهبر ج. اسلامی

هیچ کس حق ندارد خودسرانه

معترضان دستگیر شده را مجازات کند

 
 
 

 

رهبر جمهوری اسلامی روز گذشته برای عده ای که بعنوان مردم اصفهان به دیدار وی برده شده بودند مسائلی را در ارتباط با اعتراضات جاری، دستگیر شدگان و نوع رفتار با آنها و ... مطرح کرد. بلافاصله در فضای مجازی اینگونه تبلیغ شد که او دستور سرکوب و قلع و قمع را داده است. ما این سخنرانی را با دقت خواندیم و چنین امری را در آن نیافتیم و برای آگاهی خوانندگان خود گرهی ترین نکات مطرح شده از سوی وی را استخراج کرده و منتشر می کنیم:

«آنهایی که پشت صحنه اغتشاشات را دارند میچرخانند، میخواستند مردم را بیاورند در صحنه، حالا که نتوانستند، میخواهند شرارت کنند بلکه بتوانند مسئولین کشور را و دستگاه را خسته کنند.  اینهایی که در صحنه هستند و آنهایی که پشت صحنه هستند، بسیار حقیرتر از آن هستند که بتوانند به نظام آسیب بزنند.

این بساط شرارت جمع خواهد شد بدون شک آن وقت ملت ایران با نیروی بیشتر، با روحیه‌ی تازه‌تر وارد میدان، در میدان به پیشرفت ادامه خواهد داد.  مشکلات اقتصادی یک واقعیت است . البته تحریم ها هم در مشکلات مؤثر بود.

روش ما (در ارتباط با اعتراض کنندگان) روش رسول‌اللّه است. فریب‌خورده‌ها را باید هدایت کرد اما جنایت‌گران باید مجازات شوند اما هیچ کس خودسرانه حق ندارد به خیال خودش کسی را مجازات کند

مطلب دیگر در مورد نوع برخورد با عناصر صحنه‌گردان است. یک بخش صحنه‌گردان‌ها هستند، یک بخش فریب‌خورده‌ها هستند، یک بخش پول‌گرفته‌ها هستند، بعضی‌ها جنایت کردند. اینها، همه، یک جور نیستند.

آن کسی که فریب‌خورده است فقط و جنایتی نکرده آن را باید متنبّه کرد، باید موعظه کرد، باید هدایت کرد، باید از او پرسید: این حرکت تو کمک به پیشرفت ایران است یا ضدّ پیشرفت ایران است؟ او را باید وادار کنید به فکر کردن. آن کسی که بی‌توجّه به خواسته‌ی دشمن همراهی با او میکند باید بیدارش کرد.

آن کسی که عامل جنایت است، یا قتل یا تخریب یا تهدید، اینها بایستی مجازات بشوند. به اندازه‌ی گناه خودشان باید مجازات بشوند. عامل قتل یک‌جور، عامل تخریب یک‌جور، آن کسی که اینها را با تبلیغات وادار به این کارها میکند یک‌جور، هرکدام به اندازه‌ی خودشان باید مجازات بشوند.

البته مجازات به وسیله‌ی قوه‌ی قضائیه است، اینجا عرض بکنیم هیچ کس خودسرانه حق ندارد به خیال خودش کسی را مجازات کند. پس ما هم نصیحت داریم، هم مجازات داریم، مثل پیغمبر، روش رسول‌اللّه.»

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲۰ نوامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: