ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۲ مهر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

با انفجار تروریستی لوله گازاستریم در زیر دریای بالتیک

لحظات درک ماهیت واقعی امریکا

برای اروپائی ها فرا رسیده است!

 
 
 

 

 

با جنگ انرژی که امریکا در خطوط لوله نورد‌ استریم آغاز کرد، شاید تبدیل به آغاز بزرگترین جنگ زیر دریائی شود، زیرا روسیه نیز می تواند فیبرهای نوری امریکا در زیر دریا را بزند و تمام سیستم بانکی و بیمه ای غرب را فلج کند.

نشت گاز پس از انفجار تروریستی امریکا در چهار نقطه لوله گاز استریم در بستر دریای بالتیک احتمالا منجر به ثبت بزرگترین انتشار گاز متان نیز خواهد شد و این نشان میدهد که امریکا برای حفظ تسلط خود بر جهان، حتی میتواند بخش مهمی از جهان را به نابودی بکشاند.

اهمیت نشت گاز متان از نورد استریم بدین دلیل مهم است که این گاز تاثیر سوء بر آب و هوا دارد و موجب تغییرات اقلیمی وسیع می شود و این درحالی است که ضربه هولناک اقتصادی به اروپا زده شده و امنیت انرژی اروپا که بدون گاز روسیه غیرممکن است را در خطر قطعی قرار داده است. تنها در سال گذشته کشورهای اروپایی 341 میلیارد متر مکعب گاز خریدند که تقریبا 50 درصد آن از خط لوله روسیه بود. پیش آهنگ این بحران، تحریم ها علیه ایران بود که شامل گاز و نفت آن نیز شد و اروپا را در تنگنا (گرچه محدود) قرار داد و اکنون با انفجار تروریستی لوله گاز استریم در زیر دریا این محدودیت بسیار گسترده شده است.

حتی اگر تمام صادرات گاز خط لوله از آفریقا و همچنین خاورمیانه و CIS به سوی اروپا هدایت شود نیز، اروپا نمی تواند ۶۲٫۸ درصد حجمی را که پیش از این از روسیه تأمین می شد جبران کند. به همین دلیل، اکنون اروپا چاره ای ندارد جز روبرو شدن با حقیقت تلخ نتایج تحریم ها علیه روسیه و ایران و بلائی که امریکا بر سر اروپا آورده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۴ اکتبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: