ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۸ مهر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

غواصان سرگرم تجسس در کامیون انفجاری اند

تدابیر جدید برای محافظت

از پل کریمه و شبکه برق و گاز

 
 
 

 

 

هنوز گزارش رسمی انفجار روی پل کریمه منتشر نشده، اما همه مفسران و حتی برخی مقامات روسیه این انفجار را ادامه اقدامات تروریستی دولت کیف می دانند. مانند ترور دختر دانشمند و محقق روس که رابطه ای نزدیک با پوتین داشت. اتومبیل او در دهانه یک پارکینگ منفجر شد و مقابل چشم پدرش کشته شد. چند تیم غواص سرگرم کنکاش در کامیونی هستند که روی این پل منفجر شد و به دریا سقوط کرد. یک اتومبیل با دو سرنشین نیز پشت این کامیون درحرکت بوده که براثر این انفجار دو سرنشین آن اتومبیل نیز کشته شده اند. زمان انفجار با محاسبه زمان عبور قطار سوخت از روی ریل راه آهن این پل در نظر گرفته شده بود و این نشان میدهد که طراحان انفجار با نقشه کامل دست به اقدام زدند. این که راننده کامیون که کشته شده در این ماجرا نقش داشته با خیر معلوم نیست اما حدس قریب به یقین زده می شود که او نیز قربانی این انفجار شده و خود از بار کامیون مطلع نبوده است.

فعلا و بعنوان دو اقدام ایمنی و بازسازی، بسرعت قسمت تخریب شده پل در حال تعمیر است و محافظت از پل نیز به فرمان پوتین از این پس برعهده سرویس امنیت فدراسیون روسیه خواهد بود. برای تامین گاز و سوخت کریمه نیز یک خط لوله اختصاصی به کریمه کشیده شد.

پوتین در فرمان خود حفاظت از گذرگاه حمل و نقل از طریق تنگه کرچ، شبکه برق فدراسیون روسیه - شبه جزیره کریمه و خط لوله اصلی گاز منطقه کراسنودار - کریمه را به سرویس امنیت فدراسیون روسیه سپرد. رفت و آمد اتومبیل ها و قطارهای باری و مسافری 48 ساعت پس از انفجار از سر گرفته شد اما هنوز یک باند از جاده روی پل برای تعمیر بسته است. افکار عمومی روسیه معتقد و منتظر اقدامات متقابل ارتش روسیه در اوکراین است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۰ اکتبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: