ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۰ مهر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 20 مهر

ناگزیری سخت ترین جراحی

سیاسی، مذهبی و اقتصادی!

 
 
 

 

آنها که با سخنان تحریک آمیز و تحقیر آمیز خود در سالهای گذشته موجب بزرگترین ریزش نیرو از بدنه جمهوری اسلامی شدند، همچنان بلندگوهای نماز جمعه ها را در اختیار دارند و در شبکه های سیما ظاهر می شوند و با اظهار نظرهای خود به نفرت عمومی دامن می زنند. عطاء الله مهاجرانی نماینده اسبق مجلس و وزیر ارشاد دولت خاتمی که سالهاست در تبعیدی خود خواسته در لندن زندگی می کند اما همچنان حامی جمهوری اسلامی و دوست و طرفدار علی خامنه ایست، در باره یکی از دیدارهایش با فلسطینی ها در ابتدای تاسیس جمهوری اسلامی شرح کوتاهی نوشته و از قول یکی از معروف ترین رهبران انقلاب فلسطین می نویسد که او گفت "افراطیون یا احمق اند و یا خائن".

 امروز خائن باید به کسانی در جمهوری اسلامی گفته شود که اگر نفوذی هم نباشند، وظیفه نفوذی ها را انجام میدهند. همین امروز معترضینی که هنوز در کف خیابانها هستند با توجه به تجربه گذشته معتقدند که به محض بازگشت به خانه، بار دیگر جمهوری اسلامی به همان شیوه هائی متوصل خواهد شد که در سه جنبش ۸۸، ۹۶ و ۹۸ شد. یعنی ادامه حاکمیت امثال رسائی ها، طائب ها، پناهیان ها، شریعتمداری ها، علم الهداها، حسن عباسی ها و این تسبیح شاه مقصود را به شمارید تا برسید به نامهای دیگر. سیمای جمهوری اسلامی سالها تریبون این دار و دسته ها بوده و محصول بذری که آنها پاشیدند امروز روی دست جمهوری اسلامی مانده است. ارث و میراث اسدالله لاجوردی و روح الله حسینیان که هر دو به آن دیار بی بازگشت سفر کرده اند، به امثال قاضی مقیسه ها و پناهیان ها رسیده است. خانه تکانی جمهوری اسلامی و رهائی گریبان مردم و نظام از چنگال این دار و دسته ها که دمشان به مافیاهای اقتصادی نیز گره خورده، کار آسانی نیست، اما چاره ای هم جز انجام آن نیست و الا جنبش کنونی هم که سرکوب شود، فردا به بهانه دیگری سر از جای دیگری در خواهد آورد. این خانه تکانی تنها شامل این بلندگوهای نفرت پراکن نمی شود، بلکه شبکه های مافیائی اقتصادی که با باطل کردن و تغییر ماهیت اصل ۴۴ قانون اساسی و آغاز خصوصی سازی ها و غارت کشور اوج گرفت را هم باید شامل شود. جز این هیچ راه حلی برای عبور از این مرحله که مردم و حکومت هر دو در آن قرار گرفته اند نیست. همچنان که برای حل تضاد دو سیاست مثبت خارجی و سیاست های اجتماعی آلوده به ارتجاع مذهبی و تغییر سیستم اقتصادی از تجارت و غارت به تولید و سازماندهی نهادهای صنفی نیست!

رسائی در برنامه جهان‌آرای شبکه افق سیما می گوید: کل معترضان در تهران ۱۵۰ نفر هستند که فقط از این خیابان به آن خیابان می‌روند و از همدیگر فیلم می‌گیرند!

این تحریک مردم و دامن زدن به نفرت عمومی از حاکمیت نیست؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۲ اکتبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: