ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۹ شهریور ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

تغییر استراتژی جنگی روسیه در اوکراین

پیشرفته ترین پهپادهای ایران

در خدمت ارتش روسیه قرار گرفت!

 
 
 

 

 

معروف ترین گزارشگر روس بنام "استاشکو" که پس از بسته شدن تمام روزنه های انتشار اخبار روسیه به غرب، یک کانال سیار یوتیوب راه اندازی کرده که هر چند وقت یکبار آدرس آن تغییر می کند تا توسط غرب بلاک نشود، اخبار تازه ای را در ارتباط با جنگ اوکراین منتشر کرده که در زیر برخی از آنها را می خوانید:

 

1- پس از شدت گرفتن موضع گیری های نخست وزیر مجارستان علیه تحریم های روسیه و اقدام به خرید گاز روسیه با "روبل" حملات تبلیغاتی از طرف اتحادیه اروپا علیه وی آغاز شده است. از جمله اینکه به بهانه نبودن دمکراسی در مجارستان اتحادیه اروپا کمک های مالی خود به مجارستان را قطع کرد و دولت این کشور و شخص نخست وزیر آن "اوربان" را مستبد و فاسد معرفی کرد. اوربان تا کنون چند بار به روسیه سفر کرده و در همایش های اتحادیه اروپا با سیاست های این اتحادیه علیه روسیه مخالفت کرده است.

2- در پایتخت مولداوی مردم علیه سیاست های دولت راستگرای این کشور دست به تظاهرات خیابانی زدند و خواستار انحلال دولت شدند. از جمله شعارهای مردمی که مقابل پارلمان این کشور جمع شدند این بود: «واشنگتن پایتخت ما نیست!»

3- چهار هواپیمای باری ایران پهپادهای ساخت این کشور را به روسیه منتقل کردند و ارتش روسیه آنها را در جنگ اوکراین به خدمت گرفته است. یکی از این پهپادها بنام "شاهد" از روی مدرن ترین نوع پهپادهای امریکائی تولید شده است. پهپاد امریکائی در جنوب ایران سقوط کرد و ایران بلافاصله این پهپاد را در اختیار سازمان تولید تسلیحاتی نظامی قرار داد که از روی آن نمونه سازی شود. این پهپاد بسیار دقیق عمل می کند و کمک بزرگی است برای شناسائی اهداف و حمله به آنها.

4- ارتش روسیه تاکتیک نظامی خود در اوکراین را تغییر داده و از این پس به زیر ساخت های شهرهای غرب اوکراین حمله خواهد کرد. در تازه ترین عملیات نظامی از این دست، مرکز گرمایش  شهر "سلاوینسک" مورد حمله موشکی قرار گرفت و این مرکز بکلی از کار افتاد. حمله به تاسیسات و زیرساخت ها به گونه ایست که حتی رودخانه های شهر از مسیر اصلی خود منحرف شده اند. روسیه تاکنون برای پرهیز از کشته شدن مردم از حمله وسیع به شهرهای اوکراین خودداری کرده و حمله به تاسیسات و زیر ساخت ها را نیز به تازگی آغاز کرده است.

5-  در شهر "کرماتورسک" ارتش روسیه به هتلی حمله موشکی کرد که در آن رهبران امریکانی مزدوران خارجی عضو سازمان نظامیان حرفه ای بنام "بلاک واتر" در آن مستقر بودند و ضمن رهبری مزدوران اعزامی به اوکراین، بر تقسیم سلاح های امریکائی ارسال شده به اوکراین نظارت می کردند تا وارد بازار سیاه نشود. در این حمله حداقل یکصد مزدور و نظامی امریکائی کشته شده اند.

 

عکسها: هتل مرکز امریکائی ها که روسیه به آن حمله کرد. تظاهرات مردم مولداوی در مقابل پارلمان این کشور در پایتخت و مرکز گرمایش سلاوینسک پس از حمله موشکی روسیه


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: