ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۹ شهریور ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 29 شهریور

حکومت نیازمند

یک خانه تکانی اساسی است!

 
 
 

 

 

همزمان با تظاهرات در شماری از دانشگاهها علیه گشت ارشاد که در ادامه آن به تظاهرات در برخی از خیابانهای تهران از جمله خیابان های حجاب و بلوار کشاورز نیز انجامید و به درگیری پلیس و لباس شخصی ها با تظاهر کنندگان ختم شد، اعلام شد که رئیس پلیس امنیت اخلاقی تهران بزرگ برکنار شد. فرمانده انتظامی تهران بزرگ، اطلاع داد که سرهنگ میرزایی رییس پلیس امنیت اخلاقی تهران بزرگ تا بررسی دقیق و کامل ابعاد پرونده مهسا امینی برکنار شده است. اقداماتی سطحی و موقت برای آرام کردن افکار عمومی جامعه، که شدیدا متاثر از قتل مهسا امینی در مرکز گشت ارشاد تهران است. همچنین حجت الاسلام حجتی کرمانی که از جمله روحانیون روشن بین و زندانی دوران پیش از انقلاب است و با رهبر جمهوری اسلامی نیز دوستی دیرینه دارد، در نامه ای خطاب به وی خواهان انحلال گشت ارشاد شد. او نوشت: "وجود گشت ارشاد، یک منکر است. منکر، گشت ارشاد است و جز با انحلال آن نهی از منکر ممکن نیست و این، جز از دست شما ساخته نیست."

ستاد امربه معروف و نهی از منکر نیز اعلام کرد که برای رفع معضل بدحجابی باید  مساله جرم بودن بدحجابی که نیاز به دستگیری و پرونده سازی و دادگاهی شدن دارد، برداشته شود و بر اساس طرح جامع عفاف و حجاب با نگاه تخلف با بدحجابی برخورد گردد که به حل مساله بدون هرگونه تنش اجتماعی  کمک می کند.

همانگونه که در شماره روز گذشته پیک نت نوشتیم، جلوگیری از رویدادهائی مانند قتل مهسا امینی، با تصمیمات روبنائی ذکر شده در بالا حل نخواهد شد و جمهوری اسلامی نیازمند یک پوست اندازی 30 ساله است. این پوست اندازی از صدا و سیما و تریبون های نماز جمعه و امام جمعه ها شروع می شود و شامل دهها نهادی نیز می شود که با بودجه محرمانه و علنی برای ترویج و اجرای اسلام حکومتی تشکیل شده است. پیش از گرفتن گریبان رئیس پلیس امنیت اخلاقی، باید گریبان امام جمعه هائی را گرفت که از تریبون نماز جمعه اسید پاشی را توصیه کردند  و این تازه بیانات علنی آنهاست و قطعا در خفا توصیه های دیگری به برخی گروه های فشار و جنایت می کنند. هر هفته که امام جمعه هائی نظیر علم الهدا و یا امام جمعه اصفهان و تبریز و دیگر شهرها سخنرانی می کنند یک معضل تازه برای مردم و جامعه بوجود می آورند و دولت و حکومت را نیز در تنگنا قرار میدهند. بحث فراتر از حجاب است. بحث بر سر خاتمه بخشید به تقسیم جامعه به خودی و غیر خودی و مکتبی و غیر مکتبی است که همه رانت خواری، فساد و غارت حکومتی، تبعیض و خشونت از آن برخاسته و بر می خیزد. ساختار اقتصادی و اجتماعی حکومت باید چنان تغییر کند که با سیاست خارجی دوران اخیر همخوانی داشته باشد، در غیر اینصورت مردم ناراضی و گرسنه و تحت فشار مقررات اجتماعی نه تنها سیاست خارجی نوین را درک نمی کنند بلکه علیه آن نیز موضع گیری می کنند. در  پشت این موضع گیری ها که در حد چین و روسیه ستیزی باقی نمی ماند و فردا شانگهای ستیزی و بریکس ستیزی هم به آن اضافه خواهد شد، مافیای پرقدرت اقتصادی جمهوری اسلامی قرار دارد که خواهان همه نوع سازش با امریکا و غرب، درحد تسلیم کامل و احیای روابط دوران شاه با غرب است. نگاه کنید به صفحه اول روزنامه دنیای اقتصاد که با چه پوششی خبر سفر رئیس توطئه گر مجلس نمایندگان امریکا به ارمنستان را پوشش داده است. نگاه کنید به گزارش هائی که از مرگ ملکه 95 ساله انگلیس در مطبوعات و رسانه های ایران منتشر شد. اینها تنها مشتی است نمونه از خروار!

بنابراین، ایران و حکومت نیازمند یک خانه تکانی اساسی در همه زمینه های اقتصادی و اجتماعی و سیاسی است و تا این خانه تکانی سازمان داده نشود و گام به گام به اجرا گذاشته نشود، آش همان خواهد بود و کاسه همان کاسه. دیروز زهرا کاظمی بود و امروز مهسا امینی و فردا یک رویداد دیگر و افزایش خشم متراکم شده مردم ایران.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: