ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۳ مرداد ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ایران نقش میدانی نداشت

چه کسانی مرکز یهودیان

در آرژانتین را منفجر کردند؟

 
 
 

 

 

تازه ترین اطلاعات منتشر شده نشان میدهد که جمهوری اسلامی در انفجار مرکز همیاری یهودیان در آرژانتین نقش آفرین و یا نقش آفرین اصلی نبوده است. اسرائیل که در تمام سالهای گذشته انفجار این مرکز که منجر به کشته شدن دهها تن شد را متوجه جمهوری اسلامی و سپاه قدس می دانست، درباره این خبر مهر سکوت به لب زده و رسانه های غربی همچنان فرمانده اسبق سپاه قدس، "وحیدی" را که اکنون وزیر کشور دولت رئیسی است متهم به دست داشتن و حتی فرماندهی این انفجار میدانند. اگر این خبر در فضای مجازی و بدون منبع منتشر شده بود، ما نیز درباره صحت آن شک می کرد، اما خبر را "یورو نیوز" منتشر کرده و افزوده است:

اطلاعات تازه موساد درباره انفجارهای دهه ۹۰ آرژانتین نشان میدهد که ایران در عملیات میدانی انفجار آرژانتین نقش نداشته است. یورو نیوز خبر خود را به نقل از "نیویورک تایمز" پخش کرده است.

 نیوریورک‌ تایمز با استناد به تحقیقات جدید موساد، سرویس جاسوسی اسرائیل نوشت که ایران در دو حمله دهه ۱۹۹۰ به اهداف اسرائیلی و یهودی در بوئنوس آیرس آرژانتین نقش نداشته است.

جمهوری اسلامی در انواع عملیات برون مرزی نقش داشته است اما اگر یک مورد آن – بویژه از جانب سرویس جاسوسی اسرائیل- تکذیب می شود نباید در انتشار آن تردید کرد. باید اخبار را دو سویه منتشر کرد تا جلب اعتماد مخاطب ممکن شود، در غیر اینصورت می شود همان شیوه ای که کیهان شریعتمداری آن را دنبال می کند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲۵ ژوئیه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: