ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۹ مرداد ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

"چاوز" قربانی این فعالیت ها شد

ترورهای امریکا با بهره گیری

از فعالیت بیولوژیک در اوکراین 
 
 

 

 

وزارت دفاع فدراسیون روسیه در تاریخ 4 آگوست 2022 گزارشی رسمی منتشر کرد که در آن اسناد مربوط به فعالیت های نظامی و بیولوژیکی آمریکا در اوکراین تحلیل شده است. این اسناد را نیروهای روسی در جریان عملیات ویژه در اوکراین کشف و ضبط کرده اند. در بخشی از این گزارش به ماجرای ترور هوگو چاوز رئیس جمهور سابق ونزوئلا با مسمومیت مرتبط با فعالیت های بیولوژیکی نظامی آمریکا اشاره شده است. در این گزارش آمده است :

در 18 ژوئیه 2022، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور جمهوری ونزوئلا، علناً دخالت ایالات متحده در ترور هوگو چاوز، رئیس سابق دولت ونزوئلا را اعلام کرد.

بر اساس اطلاعاتی که در اختیار ونزوئلا قرار دارد، سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا از سال 2002 بر روی روش های احتمالی از بین بردن رهبر ونزوئلا بدلیل سیاست فعال ضد آمریکایی وی کار می کرده اند. در همین رابطه تلاش های متعدد ترور وی که اعضای سفارت ایالات متحده در کاراکاس نقشه آن را داشتند کشف و خنثی شد.

ایالات متحده، بر خلاف قوانین بین المللی، در تولید داروهایی مشارکت دارد که در صورت مصرف در کوتاه مدت، باعث بیماری های مزمن و ایجاد انواع سرطان می شود. به گفته مقامات ونزوئلا، کلودیا دیاز، یکی از اعضای نزدیک به هوگو چاوز، از داروی مشابهی برای مسموم کردن وی استفاده کرده است. او با کمک دستگاه های اطلاعاتی ایالات متحده از ونزوئلا گریخت و بعداً برای جلوگیری از فاش شدن جزئیات همکاری خود با سرویس های اطلاعاتی آمریکا به آن کشور فرستاده شد.

ارتباط علت و معلولی بین مرگ رهبر ونزوئلا و توسعه سلاح‌های بیولوژیکی توسط شواهد پزشکی قانونی و شهادت پزشکان کوبایی تایید می شود. آنان سیر غیر معمول بیماری و مقاومت آن در برابر استفاده از داروها را تایید کرده اند.

اکنون اعتراضات گسترده علیه آزمایشگاه‌های زیستی با بودجه پنتاگون در تعدادی از کشورهای جهان برپا شده است. سازمان های جامعه مدنی اتحادیه اقتصادی اوراسیا قطعنامه ای را برای بستن این آزمایشگاه ها تصویب کرده اند.

در این زمینه، هم اکنون شاهد تغییر رویکرد کار ارتش آمریکا در حوزه بیولوژیکی در کشورهای دیگر هستیم. به عنوان مثال، از کشورهایی که در آنها ایالات متحده تحقیقات دو منظوره انجام می دهد دعوت شده تا یک بیانیه همکاری جمعی با ایالات متحده را تنها با هدف "... افزایش امنیت بهداشت جهانی و کاهش تأثیر بیماری های عفونی بر جمعیت ..." امضا کنند.

وزارت دفاع فدراسیون روسیه به تجزیه و تحلیل شواهد مستند از اجرای برنامه تسلیحات بیولوژیکی ایالات متحده در اوکراین ادامه خواهد داد و شما را از نتایج آن مطلع خواهد کرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۰ آگوست ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: