ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۹ مرداد ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

درمرکز مواد مخدر امریکا لاتین- ترجمه آذرنگ

"چپ"  طرفدار صلح

سکان رهبری کلمبیا را بدست گرفت

 
 
 

 

 

صدها نفر در پایتخت کلمبیا گرد آمدند تا مراسم تحلیف گوستاوو پترو، رئیس جمهور جدید کلمبیا و "فرانسیا مارکز"، معاون رئیس جمهور را در بوگوتا جشن گرفتند. (عکس رئیس جمهور جدید و معاونش)

گوستاوو پترو به عنوان اولین رئیس جمهور چپگرای کلمبیا در حضور صدها هزار نفر از جمله هیات های رسمی از کشورهای مختلف مراسم تحلیف و سوگند را به جای آورد.

 رئیس جمهور ۶۲ ساله و شهردار پیشین کلمبیا  در جریان مراسم تحلیف خود شمشیر سیمون بولیوار رهبر انقلاب های رهائی بخش امریکای لاتین را نماد صلح اعلام کرد.

 او از مقامات نظامی کشور خواسته بود تا این شمشیر را به مراسم تحلیف بیآورند که چنین شد و 400 گارد نظامی این شمشیر را تا مراسم تحلیف حمل کردند.

صلح، رسالت بزرگ و مأموریت رئیس جدید دولت در کلمبیاست.(اگر امریکا تحمل کند و بگذارد!- م)

او از شبه نظامیان و بقایای گروه های مسلح دعوت کرد تا در این راستا گام بردارند. با وجود توافق صلح با نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا (فارک) در سال 2016، که  این سازمان شبه نظامی را به یک حزب سیاسی قانونی تبدیل کرد، برخی از مناطق همچنان تحت کنترل جناح های راست افراطی باقی ماند و جنگ داخلی ادامه دارد. مخالفان فارک و ارتش آزادیبخش ملی (ELN) به مبارزه چریکی ادامه دادند.

گوستاو پترو در مراسم تحلیف خود گفت :«ما از همه گروه‌های مسلح می‌خواهیم که سلاح‌ها را  زمین بگذارند . دولت من به همه آنها امکان فعالیت قانونی میدهد به این شرط که از صلح دفاع کنند و برای آن مبارزه. "جنگ مواد مخدر" دولت ها را تضعیف و مافیاها را تقویت کرده" و منجر به کشته شدن "یک میلیون آمریکایی لاتین" در چهل سال گذشته شده است. زمان آن رسیده که یک کنوانسیون بین المللی جدید داشته باشیم که بپذیرد جنگ با مواد مخدر شکست خورده است."

 بیشتر تولید کوکا در کلمبیا به ایالات متحده منتقل می شود، جایی که "سالانه 200 هزار نفر بر اثر مصرف   بیش از حد مواد مخدر قربانی می شوند".

رئیس جمهور جدید کلمبیا تاکید کرد:

من خواهان کلمبیای برابرتر از طریق "ایجاد ثروت برای همه" و خروج از وضعیت فعلی هستم. دیگر قابل تحمل نیست که 10٪ جمعیت کشور 70٪ ثروت را در اختیار داشته باشد.

روزنامه اومانیته نوشت: پیروزی  گوستاوو پترو در انتخابات ریاست جمهوری کلمبیا امیدی را در آمریکای لاتین برای صلح و خاتمه جنگ بر سر مواد مخدر بوجود آورده است.

. Colombie. Gustavo Petro récupère l’épée de Bolivar | L'Humanité (humanite.fr)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۰ آگوست ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: