ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۹ مرداد ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 19 مرداد

غرور ملی مردم ایران

با ماهواره خیام به فضا رفت

 
 
 

 

 

رسانه های امریکائی و اروپائی و به تقلید از آنها، تلویزیون های فارسی زبان خارج از کشور، در تمام روزهای گذشته روی نتایج ابداعی و تحریک آمیز و تشویق آلوده خود پیرامون مذاکرات برجام در وین متمرکز بوده اند. کانون محوری تحلیل ها و تفسیرهای آنها، شکست مذاکرات و لولوئی است که بعد از این شکست از پشت پرده بیرون خواهد آمد و ایران را خواهد خورد! هیچکدام از این رسانه ها حتی اشاره ای به این نکردند که انگیزه اصلی ایران برای تعلل در قبول نتایج مذاکرات وین چیست؟ به این دلیل ساده که اگر کلامی در این باره بگویند، به یکباره تمام تفسیر و تحلیل های آنها نقش برآب خواهد شد. واقعیت اینست که از بعد از حوادث اوکراین، جهان وارد مرحله تازه ای شده است، تحریک امریکا برای جنگ در تایوان نیز روی دیگر جهان تازه ایست که امریکا از نتایج آن وحشت دارد. یعنی سقوط دلار و خارج شدن آن از چرخه ارز برتر جهانی! امریکا، به تقلید از سالهای آستانه جنگ دوم جهانی همچنان فکر می کند با دامن زدن به جنگ در اروپا و به جان هم انداختن ژاپن و چین، در جنگ تایوان خواهد توانست از گرداب رهائی یابد. گوشه دیگری از پرده نیز در بمباران غزه توسط اسرائیل که حداقل 50 کشته و چند صد زخمی و مجروح برجای گذاشت آشکار شده است. در چنین فضائی که دورنمای آن از هم اکنون قابل مشاهده است، فشار تبلیغاتی - رسانه ای به ایران برای تن دادن به تفاهمی که آغاز فشارهای بیشتر بعدی برای محدود کردن قدرت دفاعی ایران است اوج گرفته است. کسی مخالف لغو تحریم ها و آزاد شدن پولهای توقیف شده ایران و روابط برابر حقوق اروپا و امریکا با ایران نیست، اما هیچ نیروی ملی نیز خواهان تضعیف قدرت نظامی و حتی اتمی ایران در جهانی که دورنمای آن آشکار شده هم نیست. دوران تفاهم اولیه برجام به واقع گذشته است. جهان امروز، جهان 14 سال پیش نیست. حتی جهان چند ماه پیش هم نیست. همه رسانه های ذکر شده در بالا که روی کوچکترین خبرهای منفی در ایران متمرکزند و درعین حال مشوق تسلیم در وین، مهم ترین خبر روزهای اخیر را پوشش ندادند و اگر چند خطی هم خبر دادند با تحریک و تحریف به سود سیاست جهانی امریکا و اسرائیل بوده است. این خبر پرتاب ماهواره خیام ایران با ماهواره بر روسی سایوز 2  روسیه بود. ماهواره ای که بخش عمده آن در ایران ساخته شده و توان فنی ایران در آن نهفته است. این ماهواره از پایگاه "بایکونور" در قزاقستان به فضا پرتاب شد. هیچ رسانه خارج از کشور این توان فنی که توان ملی مردم ایران است را پوشش نداد و اگر هم خبری پخش کرد با این تفسیر تحریک آمیز بود که این ماهواره برای جاسوسی به نفع روسیه در فضای اوکراین به فضا پرتاب شده است!

آنگونه که گفته شده کنترل این ماهواره بلافاصله پس از پرتاب در اختیار متخصصان ایران قرار گرفت. تمام کدهای این ماهواره و ابزارهای کنترلی آن توسط دانشمندان ایرانی ساخته شده است. این مایه غرور ملی نیست! بویژه که نام "خیام" برای آن انتخاب شد!

این رسانه ها نمی خواهند مردم ایران به خود ببالند و ببینند و بدانند که تاسیسات اتمی ایران را امام جمعه ها و مداحان و فرماندهان یگان های ویژه که آنها را دنبال بی حجاب ها می فرستند نساخته اند، ماهواره خیام نیز کار آنها نیست، همچنان که ساختن پهپادها. اینها همه ساخته نیروی جوان و متخصص ایرانی است. همان ها که ماندن در ایران را علیرغم همه محدودیت ها و فشارهای معیشتی و اجتماعی ترک نکردند و ماندند تا سرفرازی ایران را به نمایش بگذارند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۰ آگوست ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: