ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۵ تیر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه

 وزیرخارجه آلمان را بیسواد خطاب کرد!

 
 
 

 

 

بر اساس گزارش ریانووستی، روز 24 ژوئن «آنالنا بوربوک»، وزیر امور خارجه آلمان، طی یک جلسه توجیهی در برلین، اظهار داشت: « روسیه تلاش دارد تقصیر افزایش شدید قیمت مواد غذایی را به گردن دیگران بیندازد.  روسیه، بنادر دریای سیاه را عمدا مسدود می کند و با جلوگیری از صادرات گندم و ذرت از اوکراین، آگاهانه از گرسنگی به عنوان یک سلاح نظامی استفاده می کند و تمام جهان را به گروگان می گیرد».
در ماه مه،
«اورسولا فون در لاین»، رئیس کمیسیون اروپا نیز اظهارات مشابهی را بیان کرد. او همکاری جهانی در تامین مواد غذایی را « پاد زهر باج‌ خواهی روسیه » خواند. به گفته وی، اروپا تلاش می کند تا غلات را به بازارهای جهانی برساند، تولیدات خود را افزایش دهد و کمک های غذایی به آفریقا ارائه دهد.

در این رابطه «دیمیتری مدودف»، معاون رئیس شورای امنیت روسیه، اظهارات وزیر امور خارجه آلمان را مبنی بر اینکه فدراسیون روسیه از قحطی به عنوان سلاح استفاده می کند، نامناسب خواند. به گفته مدودف، چنین اتهاماتی از سوی یکی فردی از کشوری که در طول جنگ جهانی دوم لنینگراد را در محاصره نگه داشت، حیرت انگیز است. کشوری که تنها لنینگراد را به مدت 900 روز در محاصره نگه داشت، جایی که تقریباً 700 هزار نفر از گرسنگی جان باختند

« ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز اظهارات آنالنا بوربوک، وزیر امور خارجه آلمان را مبنی بر اینکه روسیه از گرسنگی به عنوان سلاح استفاده می کند، دروغی ناشی از بیسوادی، بد بینی و خصمانه خواند. در عین حال، زاخارووا، خاطرنشان کرد که در سنت های تاریخی آلمان استفاده از گرسنگی به عنوان یک سلاح به ثبت رسیده است. از ابتدای سال 2022، آلمان در واقع واردات کالاهای کشاورزی خود را دوبرابر کرده است و بشدت از بازار جهانی مواد غذایی مازاد خریداری می کند. داده‌های آماری آلمان نشان میدهد تنها در ماه مارس سال جاری این کشور رکورد واردات محصولات کشاورزی به ارزش بیش از 3.4 میلیارد یورو به این کشور بوده است و به نظر نمی رسد مقامات این کشور، نه در عمل و نه در کلام نگران مشکلات احتمالی قحطی در جهان باشند.

پیش از این سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، گفته بود که بحران غذایی در جهان مدت ها قبل از آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین، رخ داده است و علت آن از جمله همه گیری ویروس کرونا و محاسبات اشتباه کشورهای غربی بوده است.

لاوروف، در عین حال خاطرنشان کرد که در شرایط کنونی، مشکلی که کمبود محصولات کشاورزی را تشدید کرده،  تحریم‌های غرب است که به یکی از دلایل اصلی اختلال در عرضه مواد غذایی تبدیل شده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲۶ ژوئن ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: