ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۵ تیر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اقدامی غافلگیرانه در تلویزیون فرانسه

تنش میان مردم طرفدار روسیه

در شرق با ارتش اوکراین

 
 
 

 

 

تلویزیون کانال 2 دولتی فرانسه برای نخستین بار تایید کرد که ساکنان دونباس منتظر ارتش روسیه بودند و آن را آزادیبخش می دانند. گزارشگر تلویزیون فرانسه از شهر لیچانسک گزارش می دهد که ارتش اوکراین مواجه با بی اعتمادی ساکنانی است که در شهر مانده اند و آرزوی پیروزی روس ها را دارند.

بنظرمی رسد که دولت فرانسه با پخش این فیلم مستند پس ازسه ماه ادعای "تجاوز" روسیه به اوکراین در حال زمینه سازی برای پذیرش جدایی شرق اوکراین از اوکراین در افکار عمومی باشد.

در این گزارش گفته می شود 15000 نفر از ساکنان لیسیچانسک هنوز مصمم به ماندن در این شهر هستند که به منطقه جنگی تبدیل شده است. تنش بین ساکنان طرفدار روسیه و ارتش اوکراین که آنها را از پناهگاه‌هایشان بیرون کند، محسوس است. این سربازان اوکراینی با بی اعتمادی و سوء ظن این ساکنان روسی زبان و متخاصم روبرو می شوند. در لیسیچانسک، اکثریت ساکنانی که باقی مانده اند از ارتش اوکراین حمایت نمی کنند. آنها می گویند که ارتش اوکراین آنها را بمباران می کند و فرزندانشان را می کشد و می خواهیم روس ها پیروز شوند.

گزارش تلویزیون مردم عصبانی شهر را نشان می دهد که ارتش اوکراین می خواهد آنها را به اجبار خارج کند و انها حاضر به ترک شهر نیستند. این درحالیست که ارتش به ساکنان اولتیماتوم داده که از پناهنگاه ها خارج شوند و شهر را ترک کنند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲۶ ژوئن ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: