ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۱ تیر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه پوتین درباره اجلاس ناتو

دشمن سازی از ایران نتیجه نداد

 دشمنی با روسیه را آغاز کردند! 
 
 

 

 

مصاحبه خبری پوتین، در باره اجلاس ناتو در مادرید و تاکتیک های روسیه درجنگ اوکراین:

هیچ چیز تغییر نکرده. تاکتیک های پیشنهاد شده توسط وزارت دفاع، ستاد کل فدراسیون روسیه می تواند متفاوت باشد، اما هدف نهایی که مشخص شده، این آزادی دونباس، حفاظت از مردم دنباس و ایجاد شرایطی است که امنیت خود روسیه هم تضمین شود.

ازپوتین درباره پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو سئوال شد که گفت: ورود احتمالی آنها به ناتو متفاوت با عضویت اوکراین به این ائتلاف نظامی است. ما با سوئد و فنلاند مشکلی نداریم اما با اوکراین داریم. ما با این دو کشور مسائل و اختلافات ارضی نداریم و نگران عضویت آنها درناتو نیستیم، فقط آنها باید به وضوح و به سادگی درک کنند که قبلاً هیچ تهدیدی برای آنها وجود نداشته است، اما اگر نیروهای نظامی [ناتو] و زیرساخت های ناتو در آنجا مستقر شود، باید انتظار اقدامی مشابه از جانب روسیه باشند.

نظم جهانی باید دموکراتیک و عادلانه باشد. بر اساس اصول عدالت و اعتماد بنا شود.

جهان نیازمند توسعه است، اما برخی کشورها در تلاشند تا فرآیندهای جهانی را کنترل و به تشخیص خود و قوانین خود هدایت کنند. سلطه یک کشور برجهان خطرناک است و مخاطرات سیستمی ایجاد می کند. هیچ تبعیضی نباید بین کشورها در جهان وجود داشته باشد. فدراسیون روسیه طرفدار برابری حاکمیتی است. فدراسیون روسیه در حال توسعه روابط با همه کشورهائی است که به این موضوع علاقه دارند. مسکو آماده گفتگو در مورد ثبات استراتژیک و عدم اشاعه تسلیحات درجهان است.

پوتین در پاسخ به سئوال خبرنگار ایزوستیا در مورد اینکه روسیه چه موضعی در واکنش به نشست ناتو دارد گفت: ما باید با این که ناتو از سال 2014 برای رویارویی با روسیه خود را آماده کرده "به عنوان یک واقعیت" برخورد کنیم و از منافع خود دفاع کنیم.

دشمن سازی غرب از ایران به نتیجه مطلوب نرسید، حالا رو به دشمن سازی از روسیه آورده اند.

از 14سال پیش آنها برای نوعی اقدامات فعال علیه ما آماده شده اند، این برای ما تازه نیست، این دقیقاً همان چیزی است که اقدامات قاطع ما را برای حفظ منافع خود توضیح می دهد.

آنها مدتهاست که به یک دشمن خارجی نیاز دارند، تا به بهانه آن متحدانی را در اطراف خود جمع کنند. از نظر آنها ایران برای این نقش چندان مناسب نبود. روسیه بهتر است. هیچ چیز جدیدی برای ما وجود ندارد و یک بار دیگر آنچه را که همیشه گفته‌ایم تاکید می‌کنیم که بلوک ناتو ادامه دوران گذشته، دوران جنگ سرد است، درحالیکه مدام به ما می گویند "ناتو تغییر کرده است".


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲ ژوئیه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: