ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۱ تیر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

تحکیم موقعیت اقتصادی روسیه

تناسب روبل و دلار

برای اولین با به 50 به 1 رسید

 
 
 
 
 

 

آنها که در مادرید و پیش از آن در آلمان جمع شدند تا تکلیف جهان را روشن کنند، خود درداخل کشورهایشان دچار بحرانی اند که ابتدا باید نگران آن و در پی چاره ای برای آن باشند. منظور رهبران 7 کشور بزرگ سرمایه داری جهان و ناتوست که بجای در جستجوی راه حلی برای خودشان در پی مقابله با اقتصاد چین و قدرت نظامی روسیه اند که زیر شدید ترین تحریم ها قرار گرفته است. ببینیم تحریم ها با اقتصاد روسیه چه کرده است:

 نرخ دلار برای اولین بار از ماه می 2015 به مرز 50 روبل رسیده است که معنای آن سقوط دلار در روسیه است.  یورو نیز رکورد جدیدی را ثبت کرد و برای اولین بار از آوریل 2015 به زیر 54 روبل سقوط کرد.

بانک روسیه، برای نخستین بار، از اول ژوئیه 2022 به افراد مقیم روسیه اجازه داد ظرف یک ماه از حساب خود در یک بانک روسیه به حساب خود در یک بانک خارج از روسیه بیش از یک میلیون دلار امریکا یا معادل آن به ارز خارجی منتقل کنند.

معنای این تصمیم جز این نیست که دلارهای کاغذی دیگر پشتوانه اقتصاد روسیه نیست و هر کس می تواند روبل بدهد و دلار بگیرد و آن را به هر بانکی که می خواهد در خارج از کشور منتقل کند!

در ضمن بانک روسیه از اسکناس جدیدی روبل با ارزش اسمی 100 روبل پرده برداری کرد.

در قسمت جلویی قسمتی از برج اسپاسکایا کرملین مسکو قرار دارد و در پشت - یادبود سرباز شوروی. ترکیب رنگی اسکناس جدید روبل بسیار شبیه اسکناس های اتحاد جماهیر شوروی است.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲ ژوئیه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: