ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۲ تیر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

لاوروف:

غرب نمی خواهد قبول کند

که تسلط برجهان تمام شده!

 
 
 

 

 

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در نشستی با دانشجویان و کارکنان دانشگاه دولتی بلاروس گفت:

بازگشت به تاریخ و عبرت گرفتن از آن به ما امکان می‌دهد مشکلات مبرم امروز را حل کنیم . بیش از ۵۰۰ سال تسلط غرب بر امور جهان نه تنها به پایان رسیده است، بلکه به گذشته تبدیل شده است و غرب این را خوب می‌داند.اقدامات کنونی غرب تنها تمایل آن را برای ایجاد مانع بر سر راه روند عینی تاریخ و حفظ سلطه به هر قیمتی نشان می‌دهد.

غرب هرگز توانایی خود را در "حفظ تعهدات خود" ثابت نکرده و ناتو نیز به طور کامل تعهد خود را برای تضمین تقسیم ناپذیری امنیت نادیده گرفت. درحالیکه پیمان ورشو وجود ندارد، اتحاد جماهیر شوروی وجود ندارد، ناتو پنج بار به سمت شرق حرکت کرده است.

معنای وجود ناتو زمانی از بین رفت که پیمان ورشو و اتحاد جماهیر شوروی ناپدید شدند . روسیه هراسی دیوانه وار توسط کشورهای بالتیک ایجاد شده است که فراموش می کنند روسیه چه نقشی در تاریخ مردمان شان ایفا کرده است.

ما نیاز به گفت‌وگوی جداگانه‌ای در مورد چشم‌اندازمان از آینده داریم، درباره برنامه‌ای که بشریت را متحد کند، نه تقسیم بشر، و در آینده مهم می‌دانم که به طور خاص یکی از سخنرانی‌های عمومی خود را به این موضوع اختصاص دهم.  غرب تا حد زیادی خود را به دام افکار آرزویی انداخته است. مدل نئولیبرالیسم نسخه به روز شده استعمار نو است. دنیای آمریکا دنیایی است برای نخبگان و حقوق بقیه به سادگی نقض می شود. این سرنوشت بسیاری از کشورها و مردم در خاورمیانه، سایر مناطق جهان، و امروز میلیون ها نفر در اوکراین است که غرب به سادگی از آنها به عنوان مواد مصرفی در بازی های ژئوپلیتیکی با هدف مهار روسیه استفاده می کند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۳ ژوئیه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: