ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۵ تیر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

زمستان سخت در پیش است

آلمان، بزرگترین اقتصاد اروپا

۳۰ در صد کسری تجارت پیدا کرده

 
 
 
 
 

 

تدبیر دولت آلمان، مبنی بر فروش بلیت ۹ یوروئی بمدت سه ماه برای سفر به سراسر این کشور و استفاده از آن برای هر نوع رفت و آمد شهری (اتوبوس، مترو، قطار بین شهری) تا حدودی جبران گرانی ها را کرد اما تورم همچنان در حال افزایش است.

مایکل هوتر اقتصاددان آلمانی می گوید:

وضعیت کلی اقتصادی در آلمان به طور فزاینده ای مبهم می شود، مانند یک فیل در یک مغازه چینی فروشی. اگر روس ها عرضه گاز از طریق نورد استریم-۱ را متوقف کنند، در پاییز با مشکلات بزرگی مواجه خواهیم شد و ما باید درک کنیم که در بسیاری از مناطق ما نمی توانیم این منابع را جایگزین کنیم . اگر گاز روسیه را قبول نکنیم و زمستان معتدل باشد، مقدار گاز موجود در انبار برای ۱-۲ ماه کافی خواهد بود. ماه های دراماتیکی در انتظار ما هست. تمدید توقف عرضه از نورد استریم-۱ منجر به وحشتناک ترین عواقب برای صنعت آلمان خواهد شد.  قیمت سوخت در حال افزایش است، قیمت مواد غذایی در حال افزایش است. قیمت گاز در اروپا برای اولین بار از ماه مارس از مرز ۱۷۰۰ دلار در هر هزار متر مکعب گذشت.

اخباری هست مبنی بر اینکه از ۵ جولای در نروژ اعتصاب کارگران بخش انرژی آغاز می شود،  که این هم بر افزایش قیمت گاز تاثیر می گذارد. به گزارش رویترز، با این اعتصاب، تولید گاز در نروژ می تواند ۱۳ درصد کاهش یابد. با تحریم روسیه؛ آلمان پس از ۳۰ سال دچار کسری تجارت شد.  بر پایه اعلام اداره آمار فدرال آلمان، بزرگترین اقتصاد اروپا دچار کسری تجاری ۱ میلیارد یورویی شده است. ارزش واردات این کشور در مقایسه با ماه مه سال پیش ۲۷.۸ درصد افزایش یافت. البته واردات از آلمان نسبت به آوریل گذشته تنها ۲.۷ درصد افزایش یافت.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۶ ژوئیه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: