ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۵ تیر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

با لغو تعرفه واردات از چین

یک میلیون شغل

 در امریکا از بین می رود!

 
 
 

 

 

حمایت "جو بایدن"، رئیس جمهور آمریکا از لغو تعرفه های دوران ترامپ بر کالاهای چینی برای کاهش بحران اقتصادی در کشور به درگیری با برخی اعضای کابینه انجامیده است. او پیش از ورود به کاخ سفید گفته بود که عجله ای برای حذف تعرفه هایی که ترامپ بر بیش از 300 میلیارد دلار از کالاهای چینی وضع کرده بود ندارد، اما اکنون بحران اقتصادی او را ناچار به تصمیم کرده است.

در حالی که تورم در امریکا به 8.6 درصد رسیده  ایالات متحده لغو تعرفه 25 درصدی از حدود 250 میلیارد دلار واردات چین و 7.5 درصد تعرفه از حدود 112 میلیارد دلار واردات چین را لغو کرده است، با این استدلال که تعرفه ها به ضرر مصرف کنندگان است زیرا قیمت کالاهای وارداتی را افزایش می دهد. از آنجایی که یک واردکننده باید برای کالاهایی که وارد می کند مالیاتی را به صورت تعرفه بپردازد، این هزینه افزایش یافته را به صورت قیمت های بالاتر به مصرف کنندگان منتقل می کند.

از سوی دیگر با برداشتن تعرفه ها ، تولید کننده داخلی به سیه روزی و ورشکستگی دچار میگردد و تولید داخلی بیش‌ از پیش به ورطه سقوط می‌رود و امریکا به شدت به کالا های وارداتی  وابسته می شود.

تعرفه ها چگونه به مشاغل در امریکا آسیب می زند؟

این به معنای افزایش حقوق کمتر، استخدام کمتر، سرمایه کمتر، رشد کندتر است. بنیاد مالیات، یک سازمان غیرانتفاعی سیاست مالیاتی امریکا ، تخمین می‌زند که رفع تعرفه‌های موجود، اندازه اقتصاد ایالات متحده را 30 میلیارد دلار کاهش می‌دهد و نزدیک به 1000000 شغل تمام وقت را در درازمدت و کوتاه مدت از بین می برد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۶ ژوئیه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: