ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۵ تیر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دو مصاحبه و اظهار نظر و یک انفجار و حریق

روسیه درحال تدارک گزینه های

نظامی در مرزهای سوئد و فنلاند

 
 
 

 

 

نیکلای پاتروشف، دبیر شورای عالی امنیت فدراسیون روسیه روز سه شنبه در "خاباروفسک" در نشستی خبری در مورد مسائل امنیت ملی فدراسیون روسیه  و عملیات نظامی در اوکراین گفت:

اهداف این عملیات تضمین حفاظت مردم و جلوگیری از نسل کشی توسط رژیم نئونازی اوکراین، غیرنظامی کردن و نازی ذائی از اوکراین است. در واقع برای رسیدن به وضعیت بی طرفی مندرج در قانون اساسی اوکراین. با وجود کمک های نظامی آمریکا و غرب به اوکراین و افزایش ارسال سلاح های مرگبار، ما به این اهداف خواهیم رسید. روسیه مجبور به تصمیم گیری برای انجام یک عملیات نظامی ویژه شد زیرا «گسترش نازیسم در اوکراین، عملکرد آزمایشگاه های نظامی- بیولوژیکی آمریکا در اوکراین و همچنین طرح های اعلام شده از سوی مقامات کیف برای استقرار سلاح اتمی و پیوستن به ناتو تهدیدهائی برای امنیت نه تنها روسیه بلکه تمام جهان به وجود آورده بود.

همزمان با نشست دبیر شورای عالی امنیت فدراسیون روسیه، در مسکو نیز ژنرال "شایگو" در سخنرانی برای فرماندهان ارتش روسیه گفت:

نیروهای روسیه به همراه واحدهای شبه نظامی مردمی دنباس به عملیات ویژه نظامی ادامه می دهند. جمهوری خلق لوگانسک کاملاً آزاد شده است. غرب دسته جمعی، به امید طولانی شدن درگیری در اوکراین، به تامین سلاح برای رژیم کی‌یف ادامه می دهد. تاکنون بیش از ۲۸ هزار تن محموله نظامی به اوکراین تحویل داده شده است. بخشی از تسلیحات خارجی که توسط غرب به اوکراین عرضه می‌شود، در سراسر منطقه خاورمیانه پخش می‌شود و در نهایت به بازار سیاه می‌رود.

در نتیجه تهاجم موفقیت آمیز ارتش روسیه و واحدهای جمهوری های مردمی دونتسک و لوگانسک، تعداد مزدوران خارجی و کارمندان شرکت های نظامی خصوصی فعال در این کشور کاهش یافته است.

در یک خبر دیگر، کاخ کرملین با اشاره به پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو اعلام کرد: وزارت دفاع روسیه در حال کار بر روی گزینه های احتمالی واکنش در صورت استقرار زیرساخت های نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه است.

همزمان با این دو سخنرانی و نشست خبری، تصاویری از انفجار و حریق در یک مرکز نظامی در کیف منتشر شده است. این حریق و انفجار ناشی از شلیک موشک و یا بمباران نیست و حدس زده می شود در خود این واحد نظامی خرابکاری ها خودی ها و معترضان به ادامه جنگ شروع شده باشد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۶ ژوئیه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: