ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۵ تیر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۱۵ تیر

شرق ستیزان ایران

خواب نوه رضا شاه را دیده اند! 
 
 

 

 

امریکا تعرفه روی بخش مهمی از واردات چین را که در زمان ترامپ تصویب شده بود لغو کرد. این تصمیم با هدف مبارزه با کمبود کالا، جبران عدم تولید در داخل کشور و جلوگیری از افزایش قیمت ها گرفته شد. ناظران اقتصادی این تصمیم را در جهت خلاف "تولید داخلی" میدانند و اعتقاد دارند که بزودی چرخ تولید در امریکا خواهد خوابید و سونامی بحران اقتصادی سراسر امریکا را خواهد پیمود. بویژه که هنوز معلوم نیست چین از این پس چه پولی را برای صادرات خود تقاضا خواهد کرد. اگر دلار را پس زده و خواهان "یوان" شود، فاجعه اقتصادی در امریکا چند برابر خواهد شد. تصمیمی که روسیه برای فروش گاز و نفت خود گرفت و خواهان پرداخت "روبل" بجای دلار و یورو شد و عملا کمر اقتصاد اروپا را خم کرد. اروپا و امریکائی که می خواستند با تحریم ها کمر اقتصاد چین و روسیه با بشکنند، حالا خود زیر بار نتایج تحریم ها کمر خم کرده اند.

رسانه های امریکا خود می نویسند که "افزایش قیمت سوخت در حال نابودی اقتصاد آمریکاست. رشد تولید ناخالص داخلی متوقف شده است و قیمت کالا ها رو به افزایش است. با وجود سرمایه گذاری های هنگفت در انرژی های تجدیدپذیر، ۸۰ در صد انرژی اولیه در ایالات متحده از سوخت های فسیلی حاصل می شود. تنها منبع استفاده ای که کاهش یافته زغال سنگ (ارزان) است. قیمت های امروز برای نفت، گاز و زغال سنگ نشان می دهد که چنین سیاستی اشتباه بوده است."

لغو تعرفه واردات از چین برای مقابله همین نتایجی است که رسانه های امریکائی به آن اعتراف کرده اند. وحشت از گرانی ها. اما این اگر این وحشت را بتوانند کنترل کنند، وحشت دیگری مانند غول از بطری بیرون خواهد آمد. فلج تولید و بیکاری وسیع.

بسیاری با نا باوری با این ارزیابی روبرو شدند که جهان از بعد از جنگ اوکراین چهره دیگری خواهد گرفت و از حالت یک قطبی به رهبری امریکا در خواهد آمد. هنوز راه نسبتا درازی در پیش است تا همگان به این نتیجه برسند. بویژه در ایران که رسانه های جیره بگیر از اتاق بازرگانی و مافیاهای تجاری همچنان در خواب خرگوشی اند و در انتظار سازش با امریکا. سازشی آلوده به تسلیم. این رسانه ها هنوز در فضای دوران جنگ سرد بسر می برند و یا نمیدانند و یا میدانند اما نمی خواهند به روی خود بیآورند که مناسبات جهانی می رود تا زیر و رو شود. نشریاتی مانند "آگاهی نو" که سردبیری آن را "قوچانی" برعهده دارد، همچنان نازی های اوکراین و قهرمانی آنها در برابر روسیه را می ستایند! و پشت این ستایش و زیر جلد روسیه هراسی که مدام بدان دامن می زنند، مخالفت با گردش به شرق نهفته است. این گردش به شرق به معنای از این اردوگاه به آن اردوگاه منتقل شدن نیست، بلکه به این مفهوم است که جهان چهره دیگری به خود می گیرد که چین، روسیه و هند شاخص این چهره اند و حفظ استقلال ایران امروز در گرو درک این شرایط و دل کندن از وابستگی به امریکاست. رسانه های ایران و گردانندگان آنها که نمی توانند واقعیت را بپذیرند، در آینده از دور گردون بیرون خواهند افتاد. حامیان آنها در نهانخانه های اتاق بازرگانی نیز دستشان از چپاول کوتاه شده و دیگر قدرت جیره رسانی به آنها را نخواهند داشت. برای این عنوان اول روی جلد نشریه "آگاهی نو" را به سردبیری محمد قوچانی انتخاب کرده ایم که در آخرین شماره آن، از نهانخانه های رنگارنگ امنیتی جمهوری اسلامی عکسی از احسان طبری اندیشمند بزرگ ایران و از رهبران حزب توده ایران پس از در گذشت را در اختیارش گذاشته اند تا منتشر کند که کرده است. این آخرین عکس طبری است. امنیتی ها در غسالخانه و پیش از خاکسپاری کفن او را باز کرده و عکسی برای انتشار آن در چنین روزهائی گرفته بودند، با این هدف که بگویند: باید دندان حمایت از انقلاب ۵۷ را کشید، آن انقلاب و آرمان هایش را به خاک سپرد و با شعار "رضا شاه روحت شاد" به صف براندازان به کمک امریکا پیوست و لابد به پرچمداری نوه رضا شاه!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۶ ژوئیه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: