ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۰ تیر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دو نشریه "فارین افرز" و "دی ولت"

مذاکرات محرمانه غربی ها

برای آشتی با روسیه و پایان تحریم ها

 
 
 

 

 

نشریه پرنفوذ فارین افرز چاپ ایالات متحده در مقاله ای به قلم "باری روزن" که کاشناس نظامی است با اعلام اینکه : "پیروزی قریب الوقوع اوکراین تنها "یک رویا" برای رهبران اوکراین و متحدانش است" نوشت :

اوکراین باید از توهم پیروزی دست بردارد زیرا نمی تواند در رویارویی با روسیه دست برتر را به کسب کند. کیف باید از استراتژی پیروزی در جنگ به سمت رویکردی واقع بینانه تر برمبنای مصالحه دیپلماتیک برای پایان جنگ حرکت کند. تحریم‌های ضد روسیه و تحویل تسلیحات به اوکراین تنها درگیری را طولانی می‌کند. ارتش روسیه اجازه نخواهد داد دستاوردهای آن در دونباس نابود شود. در غرب نیز بخشی از مردم که آسیب‌های جانبی تحریم‌ها آنها را زیر فشار گذاشته ممکن است صبرشان را از دست بدهند و در انصورت حمایت غرب از اوکراین دیگر نمی تواند سخاوتمندانه باشد."

باری روزن نتیجه می گیرد: "غرب باید بسیاری از تحریم های اقتصادی را که علیه روسیه اعمال کرده کاهش دهد. ناتو و روسیه باید دور جدیدی از مذاکرات را برای محدود کردن استقرار نظامی در امتداد مرزهای روسیه را آغاز کنند.»

همزمان با "فارین افرز"، روزنامه معروف و مهم آلمانی "دی ولت" نیز خبر داد که «رایزنی های محرمانه با هدف پایان دادن به جنگ اوکراین بین ایالات متحده و متحدان اصلی اروپایی در حال انجام است و کشورهای اصلی غرب در حال بررسی روش های دیپلماتیک برای پایان دادن به درگیری مسلحانه در اوکراین هستند. قبلا هم در 16 ژوئن "شولتز" صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه در جریان سفرشان به کی‌یف تاکید کردند که به دنبال گفتگو با ولادیمیر پوتین خواهند بود. اکثریت قاطع رای دهندگان اروپایی همچنان به دنبال راه حل دیپلماتیک به جای پاسخ نظامی هستند و همین امر مانع از غلبه حامیان موضع تندروانه در قبال روسیه است.»

"کیشور محبوبانی" دبیر اسبق شورای امنیت سازمان ملل نیز در مقاله ای برای نشنال اینترست نوشت:

« خیلی مهم است که ۸۸ درصد از جمعیت جهان، مسئله اوکراین را به عنوان جنگ خیر و شر یا جدال دموکراسی در برابر خودکامگی نمی بینند بلکه آنها آن را پروژه ای برای فلج کردن روسیه می داند. عاقلانه ترین کاری که اکثر سیاستگذاران در واشنگتن باید انجام دهند این است که این طرز فکر فاتحانه را کنار بگذارند و محاسبات ژئوپلیتیکی انجام دهند."

 

درجریان سفر کوتاه و چند ساعته شولتز و مکرون به کیف نوشتیم که این سفر بر خلاف تبلیغات رسانه های غربی نه برای حمایت از زلنسکی بلکه برای ارائه طرح صلح و مذاکره با مسکوست و نرفتن جانسون به همراه آنها نشان دهنده اختلاف نظر آنها دراین باره است. دو روز پس از این سفر، جانسون به کیف سفر کرد و در دیدار با زلنسکی و در فیلم نمایشی بازدید از ادوات جنگی به غنیمت گرفته شده از روسیه حمایت خود را از ادامه جنگ اعلام کرد. حالا جانسون سقوط کرده است. سقوطی که نمی تواند بی ارتباط با جنگ طلبی او و سیاست مذاکره برای صلح و خاتمه جنگ باشد. چنان که در آلمان نیز فشارهای تبلیغاتی علیه صدراعظم این کشور آغاز شده است. این فشارها تاکنون بصورت پیام های مردم علیه شولتز و نقش آلمان درجنگ اوکراین منعکس می شد و از روی گذشته ناگهان پرونده ای از شولتز رسانه ای شد که بموجب آن وی در یک مهمانی حضور داشته که در آن تعداد زن و دختر را با مواد مخدر بی اراده کرده و به آنها تجاوز شده است.

کپی برداری از همان طرحی که بر اثر آن جانسون در انگلستان سقوط کرد. این گمان که جانشینان شولتز و جانسون دو جنگ طلب خواهند بود نمی توان صحت داشته باشد زیرا اگر بنا بر ادامه جنگ بود خود جانسون و شولتز سرجایشان محکم نشسته بودند و یا می نشستند!!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۱ ژوئیه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: