ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۰ تیر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

جهان در انتظار رکود اقتصادی

که در 80 سال گذشته سابقه نداشته!

سایت "بیت کوین"- ترجمه سینا نقشینه

 
 
 

 

 

چشم‌انداز اقتصاد جهانی به‌ دیسه ای چشمگیر تاریک شده است – احتمال رکود جهانی را نمی‌توان رد کرد. "بیت کوین" با این عنوان نوشته است:

کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول، معتقد است چشم انداز اقتصاد جهانی منفی است. او بصورت هشدار گفته است: چشم‌انداز اقتصاد جهانی  تیره شده است و نمی‌توان حتی احتمال آینده مثبتی را پیش بینی کرد.

او عوامل پرشماری را دلیل این هشدار ذکر کرده و گفته است  گسترش بیشتر تورم جهانی، افزایش چشمگیر نرخ بهره، کندی رشد اقتصادی چین و تشدید تحریم‌های درپیوند با جنگ اوکراین اجازه خوشبینی نمی دهد.

صندوق بین‌المللی پول در آوریل پیش‌بینی رشد اقتصادی جهانی را از 6.1 درصد در سال 2021 به 3.6 درصد در سال‌های 2022 و 2023 کاهش داد. این یعنی به ترتیب 0.8 درصد برای سال 2022 و 0.2 درصد برای سال 2023 کمتر از تخمین های صندوق در ماه ژانویه.

جورجیوا خاطرنشان کرده که صندوق بین المللی پول پیش بینی رشد جهانی خود را در اواخر این ماه کاهش خواهد داد و افزوده که این سومین کاهش رتبه در سال جاری خواهد بود.

مدیر عامل صندوق بین المللی پول در پاسخ به سوالی درباره چشم انداز رکود جهانی گفت:  ما در دریائی متلاطم دست و پا می زنیم. داده های اقتصادی اخیر نشان می دهد که برخی از اقتصادهای بزرگ از جمله چین و روسیه در سه ماهه دوم رکود داشته اند و خطرات در سال 2023 حتی بیشتر خواهد بود. بدلیل رشد اقتصادی آهسته تر ممکن است نتوان نیاز فوری برای بازگرداندن ثبات قیمت ها را تضمین کرد. ما باید چنان سطح قوی از هماهنگی بین بانک‌های مرکزی و وزارت‌های دارایی ایجاد کنیم تا آنها به شیوه‌ای بسیارهدفمند پشتیبانی (مالی) شوند و اهداف سیاست‌های پولی را به خطر نیندازند.

در ماه ژوئن، دیوید مالپاس، رئیس بانک جهانی در مورد رکود اقتصادی احتمالی جهانی هشدار داده بود. او نیز گفته بود: "برای بسیاری از کشورها، اجتناب از رکود اقتصادی دشوار خواهد بود... این شدیدترین کاهش رشد در 80 سال گذشته است.

 

https://news.bitcoin.com/imf-global-economic-outlook-has-darkened-significantly-global-recession-cannot-be-ruled-out/?fbclid=IwAR1mvH8fTCO3giip4BsyZ_Zthm6SRHkAN5Tf_Lvq95eSclfqScY98aFZUNE


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۱ ژوئیه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: