ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

22 تیر 1401

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 22 تیر

سفر پوتین به تهران

و گام دیگری در مسیر اتحاد

 
 
 

 

 

تهران هفته آینده میزبان دو رئیس جمهور است. پوتین از روسیه و اردوغان از ترکیه. هر کدام دیدارهای مشترک با یکدیگر و با مقامات ایران خواهند داشت که البته دیدار پوتین قطعا با رهبر جمهوری اسلامی خواهد بود و اردوغان هم شاید دیداری جداگانه با وی داشته باشد. ظاهر و بهانه این سفر حل بقیه مسائل باقی مانده در سوریه است، اما بسیار بعید است که پوتین در اوضاع بحرانی کنونی صرفا برای حل و فصل مسائل سوریه راهی تهران بشود. بنابراین، مسائل مهم تری در دستور کار است که بسیار بعید است حتی بخش اندکی از این مسائل علنی شود. چنان که مسائل مطرح شده در دیدار قبلی و چند ساعته پوتین درتهران و در دیدار با رهبر جمهوری اسلامی علنی نشد و نتایج آن بتدریج و در عمل آشکار شد. از جمله در مناسبات نظامی و اقتصادی میان دو کشور و همآهنگی در سیاست خارجی، در مجامع بین المللی. در جریان بحران اوکراین نیز سیاست رسمی جمهوری اسلامی محکوم کردن نقش ناتو در اوکراین بود که همچنان نیز همین سیاست، علیرغم روسیه ستیزی های جاری در مطبوعات و رسانه ها و برخی فراخوان ها برای حمایت از اوکراین در برابر سفارت این کشور در تهران که ظاهرا تاج زاده نیز از مبتکران آن بود دنبال می شود. سفیر اوکراین در ایران نیز با مصاحبه ای که در تهران با او انجام دادند قصد جلب حمایت ایران از دولت کیف را داشت که این تلاش با شکست روبرو شد و دست و پای وی را جمع کردند، گرچه لجام گسیختگی رسانه ها برای تخریب مناسبات با چین و روسیه ادامه یافته است.

سفر پوتین که تصور نمی شود حتی به یک روز کامل هم بیانجامد آنگونه که در مسکو اعلام شده روی 28 تیرماه، یعنی هفته آینده انجام می شود.

از روز گذشته که خبر سفر پوتین ابتدا بصورت غیر رسمی و سپس بصورت رسمی اعلام شد، انواع خبرهای تحریک آمیز در رسانه های غربی و رسانه های داخلی که دم خود را به دم این رسانه ها گره زده اند منتشر شد. از جمله ادعای ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه برای انتقال به اوکراین، که معلوم نیست این خبر تا چه حد صحت دارد و اگر هم داشته باشد، انها که مخالفند چرا با ارسال سیل سلاح ها مخوف و کشنده از آلمان و فرانسه و امریکا و دیگر کشورهای اروپائی به کیف مخالفت نمی کنند. چرا در آن هشت سالی که شرق اوکراین زیر موشک باران و گلوله باران ارتش اوکراین که هدایت اصلی آن را انگلستان و اسرائیل و امریکا برعهده داشته و دارند، بود و هزاران قربانی برجای گذاشت صدای آنها در نیآمد؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 13 ژوئیه 2022

 
 

اشتراک گذاری: