ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۵ تیر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

10 میلیارد تسلیحات ارسالی به اوکراین کجاست؟

انبار تسلیحات استراتژیک غرب

خالی می شود و بازار قاچاق پر رونق

 
 
 

 

 

روزنامه فایننشال تایمز نوشت: تمام شدن مهمات در انبارهای کشورهای غربی که برای اوکراین فرستاده می شود از جمله دلائل ناچار شدن غرب به ورود به مذاکره و مصالحه با روسیه است. فرانسه ۱۸ هویتزر سزار (محصول مشترک سه کشور آلمان، فرانسه و ایتالیا)  را به کی‌یف فرستاده است، یعنی یک چهارم سامانه توپخانه‌ای پیشرفته خود را. جایگزینی همین ۱۸ هویتزر با هویتزرهای جدید، برای شرکت فرانسوی «نکستر» حدود ۱۸ ماه زمان خواهد برد. همین زمان را تولید دوباره سلاح های دیگری که از جانب امریکا و کشورهای اروپائی به اوکراین ارسال می شود  می برد.

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس میگوید: کشورهای غربی در جنگ‌های طولانی مدت مانند جنگ اوکراین دچار مشکل خواهند شد، چرا که ذخایر مهماتشان نسبت به تهدیدی که با آن مواجه هستند کافی نیست. در سال گذشته میلادی در یک رزمایش شبیه‌سازی شده، مهمات ارتش انگلیس در کمتر از هشت روز به پایان رسید.

انگلیس اخیرا مجبور شد سامانه‌های توپخانه‌ای هویتزر را از یک طرف سوم - احتمالا یک دلال بلژیکی - خریداری کرده و سپس به اوکراین تحویل دهد.

آمریکا نیز حدود یک سوم انبارهای موشکی راکت‌انداز چندگانه ساخت لاکهید مارتین خود را به اوکراین ارسال کرده است.

 از آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه کشورهای غربی بیش از ۱۰ میلیارد دلار تسلیحات نظامی در اختیار کی‌یف قرار داده‌اند، از راکت‌اندازهای متحرک و خودروهای زرهی گرفته تا اسلحه و مهمات فراوان. یک منبع آگاه به فایننشال تایمز گفته است: دولت اوکراین به کمک کشورهای غربی در حال برپایی یک سامانه گسترده‌تر نظارت و ردیابی تسلیحاتی است. همه این سلاح‌ها به جنوب لهستان ارسال شده و از  مرز این کشور به اوکراین منتقل شده و به وسیله خودرو از مرز عبور داده می‌شوند، با کامیون، ون و حتی - در بعضی موارد - با خودروهای شخصی! از آن لحظه دیگر هیچ اطلاعاتی راجع به موقعیت این سلاح‌ها نداشته و نمی‌دانیم به کجا ارسال می‌شوند. نمی‌دانیم که در کجا از این سلاح‌ها استفاده شده و آیا اصلا در اوکراین می‌مانند یا در بازار قاچاق سلاح می رود.

بانی دنیس جنکینز معاون کنترل تسلیحاتی وزارت خارجه آمریکا گفته است: راه یافتن تسلیحات ارسالی آمریکا به بازار قاچاق تسلیحات از نگرانی‌های عمده غرب است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۶ ژوئیه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: