ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۵ تیر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

چه کسانی این جنجال ها را می سازند؟

پایان  دو هفته جنجال

و فضا سازی بر سر حجاب

 
 
 

 

 

پس از قریب دو هفته جنجال بر سر مقابله با بی حجابی معاون دادستان مشهد درباره ممنوعیت ورود خانم‌های بدحجاب به مترو و بانک‌ها این نوع اقدامات را هزینه بردار و فضا سازی دانست تا جایی که مسئولین سه قوه برای جمع کردن این هزینه‌ها، مجبور به واکنش شدند.

اژه‌ای رئیس قوه قضاییه گفت: در مورد عفاف و حجاب گفت که نباید دنبال کارهای زودگذر باشیم.  کار انجام شده باید متقن، توام با آرامش و تدبیر باشد. اگر اشتباهی کردیم نباید از اصلاح اشتباه خودمان ابایی داشته باشیم و کار اشتباهمان را توجیه کنیم. اینکه یک فرد حجاب دارد یا ندارد، حجابش کم‌رنگ یا پررنگ است در جای خود مهم است اما اینکه چه کسانی به دنبال ترویج بی‌حیایی هستند مهم‌تر است.

‏سخنگوی دولت نیز گفت:

دولت با دسته بندی مردم برای ارائه خدمات شهروندی و عمومی مخالف است. همه مردم باید در چارچوب قانون و حقوق شهروندی از خدمات عمومی دولت بهره مند شوند.

رئیس مجلس نیز گفت:

رفتارهای سلیقه‌ای و هر اقدامی خلاف قانون اساسی علیه اصل هدف ترویج حجاب‌اند. هیچ کسی نسبت به موضوع حیا و حجاب حساس‌تر از خود مردم نیست. ترویج فرهنگ حجاب و عفاف باید با تأکید بر اقدامات ایجابی، عقلانی و مدبرانه و با پرهیز از رفتارهای سلیقه‌ای باشد. مسئولین سه قوه مواضع عاقلانه‌ای گرفتند؛ ولی عزیزان توجه کنید باید جلوی کسانی که مدام برای نظام و مردم هزینه درست می‌کنند و شکاف ایجاد می‌کنند، گرفته شود. واقعاً ما جای اشتباه کردن و هزینه‌دادن اشتباه نداریم. وضعیت‌مان عادی نیست. حق اشتباه نداریم. دنبال کارهای عمیق و قوی باشیم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۶ ژوئیه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: