ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۵ تیر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مخالف برخی نظرات تاج زاده ام

اما با بازداشت او مخالف هستم! 
 
 

 

 

بهزاد نبوی از وزرای میرحسین موسوی که درجریان انتخابات 88 بازداشت و چند سال در زندان ماند، در نامه ای مستقل، درباره بازداشت تاج زاده و دیگر فعالان مدنی، خطاب به مردم نوشت:

انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷، به عنوان مردمی‌ترین انقلاب تاریخ معاصر، به دنبال تحقق اهداف تاریخیِ متعالی و تحقق‌نیافتۀ یک ملت بود. و انقلابیون حامل این انقلاب با همهٔ تکثری که داشتند، به دنبال تحقق استقلال واقعی کشور، ایجاد آزادی‌های سیاسی و استقرار "حکومت جمهوری، همانگونه که در تمامی جهان متداول است" بودند.  اینجانب علی‌رغم وجود برخی اختلاف نظرها در جزئیات روش‌های پیشبرد جریان اصلاح‌گری که با او (تاج زاده) دارم، معتقدم هیچگاه از مسیر عمومی این جریان خارج نشده و ارائه‌ کنندهٔ یکی از محکم‌ترین منطق‌ها و دلایل برای پرهیز از خشونت و لزوم ایجاد وفاق ملی و همگانی است که در سایهٔ آن همهٔ گرایش‌های متفاوت و متکثر ایرانیان می‌توانند زیر چتر نظام جمهوری اسلامی، براساس قانون به فعالیت و رقابت سیاسی بپردازند و داوری نهایی ملت را به عنوان فصل‌الخطاب پذیرا باشند.

از مسئولان ذیربط می‌خواهم اجازه ندهند بدخواهان کشور که خواسته یا ناخواسته، می‌توانند پیش‌برندهٔ اهداف نفوذ دشمنان ملک و ملت باشند، با زمینه‌سازی اقداماتی از جمله دستگیری مصطفی تاج‌زاده و فعالان سایر اقشار مطالبه‌گر ملت در اصناف و گروه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی، کینه و تخاصم و دوقطبی‌سازی را افزایش دهند.

در ضمن فرصت را مغتنم می‌شمرم و برای چندمین بار یادآور می‌شوم که حل مشکلات عدیدهٔ موجود، خصوصا در زمینهٔ وضعیت اقتصادی کشور و معیشت مردم، مستلزم رفع موانع موجود در عرصهٔ سیاست خارجی کشور است و مصرانه از مسئولان مربوط می‌خواهم فرصت کنونی را برای رفع تنگناها و ایجاد گشایش از دست ندهند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۶ ژوئیه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: