ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۸ تیر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عمران خان را امریکا سرنگون کرد

مردم پاکستان به قدرت باز می گردانند

 

 
 

 

 

حزب "تحریک انصاف" به رهبری “عمران‌خان” نخست وزیر برکنار شده پاکستان در ایالت “پنجاب” که بزرگترین و پر جمعیت ترین استان پاکستان و مرکز قدرت حزب "مسلم لیگ" است بازگشت او به کاخ نخست وزیر را قطعی کرد. البته اگر سرنوشت ذوالفقار علی بوتو و دخترش بی نظیر بوتو را در پاکستان و مجیب الرحمان رهبر استقلال بنگالدش و مهاتماگاندی رهبری استقلال هندوستان و خانم گاندی دختر جواهر لعلل نهرو نخست وزیر هندوستان و ازبنیانگذاران جنبش عدم تعهد را پیدا نکند. سرنوشتی که اخیرا در ژاپن نیز نصیب "شینزو آبه" هم شد!

نخست وزیر کنونی پاکستان که او را نخست وزیر تحمیلی میدانند “شهباز شریف” از حزب “مسلم لیگ" است.

رسانه‌های پاکستان، نتیجه انتخابات میاندوره‌ای برای تعیین تکلیف ۲۰ کرسی پارلمان ایالت پنجاب که روز گذشته در شهرهای مختلف این استان پر جمعیت پاکستان از جمله لاهور مرکز ایالت برگزار شد را یک ضربه مهلک به نتیجه توطئه برکناری عمران خان از نخست وزیر ارزیابی کردند.

در این انتخابات حزب تحریک انصاف به رهبری عمران خان موفق به کسب 15 کرسی از 20 کرسی شد و حزب مسلم لیگ نوازشریف تنها ۴ کرسی بدست آورد. این نتیجه نشان داد که مردم مخالف دولت نواز شریف و مخالف برکناری توطئه آمیز عمران خان از نخست وزیراند. عمران خان بدلیل مقاومت در برابر خواست امریکا برای همسوئی با محکوم کردم اقدام نظامی روسیه در اوکراین، بستن قراردادهای اقتصادی و نظامی با روسیه و همچنین ندادن اجازه به امریکا برای داشتن پایگاه نظامی در خاک پاکستان با یک توطئه امریکائی برکنار شد. این انتخابات همچنین نشان داد که گرایش ضد امریکائی در پاکستان تا چه حد و اندازه قوت گرفته است.

بازگشت عمران خانه به قدرت، با توجه به نتیجه انتخابات ایالت پنجاب با تشکیل دولت مستقل پنجاب (مطابق قانون) آغاز خواهد شد و این آغاز رسیدن عمران خان به نخست وزیری پاکستان است. آیا امریکا از این رویداد درس میگیرد و به دخالت در امور داخلی کشورها پایان میدهد؟ و یا جهان را برای این عقب نشینی با یک فاجعه همراه خواهد کرد؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۹ ژوئیه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: