ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۹ تیر ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 29 تیر

فصل تازه ای از روابط

ایران- روسیه رقم خورد!

 
 
 

 

 

پوتین رئیس جمهور روسیه، که از آغاز ورود ارتش روسیه به اوکراین، بسیار کمتر از گذشته از مسکو خارج می شود، به بهانه کنفرانس "آستانه" اما مهم تر از آن، برای محرمانه ترین گفتگوها با رهبر جمهوری اسلامی وارد تهران شد. مثل همیشه با هواپیمای مخصوص خود، گارد محافظ خود و اتومبیل مخصوص و تشریفاتی خود. حتی دالان خروج از هواپیما نیز سرپوشیده بود. همه این تدابیر برای پیش بینی هر حادثه ای در تهران بود که در صورت وقوع به یک رویداد تاریخی تبدیل شود.

او بلافاصله پس از ورود به تهران به دیدار رهبر جمهوری اسلامی رفت و گفتگوها، پس از عکسهای تشریفاتی آغاز شد. گفتگوهائی که در چارچوب روابط راهبری ایران و روسیه و تثبیت قطعی تر حضور ایران در بریکس و شانگهای و اورو آسیاست. بلافاصله خبرگزاری های داخلی اعلام کردند که بین ایران و روسیه یک تفاهم نامه بی‌سابقه در صنعت نفت و گاز بسته شد. قراردادی 40 میلیارد دلاری میان ایران و شرکت گازپروم. همان شرکتی که آلمان با کوته فکری و دنباله روی از دستورات امریکا از آن خارج شد و حالا وحشت از زمستان سرد خانه ها، گرانی تولیدات و خوابیدن صنایع آلمان روز به روز بیشتر می شود. این تفاهم نامه بصورت آنلاین صورت گرفت. این بزرگترین تفاهم‌نامه‌ سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت نفت و گاز ایران است که در طول تاریخ این صنعت در ایران بی‌سابقه است. توسعه میدان‌های گازی کیش و پارس شمالی، فشارافزایی میدان پارس جنوبی، توسعه ۶ میدان نفتی، سوآپ گاز و فرآورده، تکمیل طرح‌های ال‌ان‌جی، احداث خطوط لوله صادرات گاز و سایر همکاری‌های علمی و فناورانه از جمله مهم‌ترین محورهای تفاهم‌نامه است. آنچه را که غرب نداد و نمیدهد، می توان از شرق گرفت و مملکت را به پیش برد.

------

هر گونه پاسخ به خواست های به حق کارگران، کارمندان، بازنشستگان، معلمان و ....از معبر این نوع سرمایه گذاری ها و ایجاد شغل و کار و درآمد زائی می گذرد و نه دادن خیریه و "یارانه". اینست آن نکته محوری که رسانه های داخل کشور اگر حسن نیت داشته باشند و دستشان در جیب اتاق بازرگانی و سرمایه داری تجاری نباشد باید وسیعا از آن حمایت کنند و مسئله را برای مردم توضیح بدهند. اگر چند سال پیش کارشکنی نشده بود چین نیز 400 میلیارد دلار برای توسعه راه ها و راه آهن ایران سرمایه گذاری کرده بود و نتیجه همان میشد که در بالا اشاره کردیم. راه حل اینست، نه بازداشت و زندانی کردن آنها که کمرشان زیر بارگرانی خم شده و خیابان را تنها تریبون خود میدانند. بجای دستگیری و بازداشت معترضان، باید آنهائی را خلع قدرت کرد که در تمام سالهای گذشته از کنار "تحریم" ها مملکت را غارت کردند و تورم و بحران اقتصادی را به خانه های مردم بردند. ما، نمی گوئیم امریکا و غرب با اعمال تحریم ها و سیاست های ماجراجویانه داخلی در این فاجعه در کنار سرمایه داری مافیائی - تجاری نقش نداشتند، طبیعی است که داشتند اما مگر کوبا و ونزوئلا زیر فشار همین تحریم ها نبودند و نتوانستند مردم را پشتیبان حکومت برای عبور از دشواریها نگهدارند؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲۰ ژوئیه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: