ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۸ خرداد ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گزارش پیک نت

آزاد شدن کامل لوگانسک

و اوضاع شهرهای آزاد شده

 
 
 
 

 

ارتش روسیه و ارتش های دو جمهوری لوگانسک و دونتسک که واحدهائی از ارتش چریکی جمهوری چچن نیز در کنار آنها عمل می کند، استان وسیع "لوگانسک" در شرق اوکراین را بکلی از نیروهای ارتش و نازی های هنگ "آزوف" اوکراین پس گرفتند. آزاد کنندگان لوگانسک پس از این پیروزی پرچم روسیه را بر قرار استانداری لوگانسک برافراشتند.

طی روزهای گذشته و درحالیکه زلنسکی در محل نا معلوم سکونتش دم از فتوحات پیاپی می زد و مرتب تقاضای کمک مالی و نظامی می کرد و رسانه های غربی نیز حرف های او را وسیعا منتشر می کردند، بدون جنجال خبری به پیشروی در لوهانسک ادامه دادند تا کل این منطقه را آزاد کردند. حالا دو بندر مهم خارکف و اودسا از شرق و غرب در تیررس لوگانسک، خرسون و ماریوپل قرار دارند و پیش بینی می شود که این دو شهر نیز بزودی آزاد شوند. عملیات برای آزادی خارکف سریع تر و وسیع تر در حال انجام است و بموجب یک تماس تلفنی که با یکی از ساکنان شهر اودسا داشته ایم، ارتش روسیه اودسا را در محاصره دارد اما هنوز دست به عملیات وسیع نزده است. سیستم برق شهر بر اثر شلیک موشک از جانب ارتش اوکراین و خرابکاری های نازی ها قبل از فرار از شهر قطع شده و اغلب مغازه های شهر نیز تنها چند ساعت در طول روز باز هستند. امریکا، آلمان و فرانسه می کوشند به هر طریق شده محاصره اودسا را بشکنند تا از طریق این بندر غلات اوکراین را بار کشتی ها کرده و ببرند اما ارتش روسیه بشدت در برابر این نقشه مقاومت می کند و معتقد است اگر غلات اوکراین را خارج کنند، مردم خود اوکراین گرسنه خواهند ماند.

 با آزادی خارکف و اودسا، عملا اوکراین به شرقی و غربی تقسیم می شود. تاکنون قرار نبوده که ارتش روسیه فراتر از این برود، اما باید دید پس  از آزادی کامل شرق اوکراین مذاکراتی برای قبول جدائی شرق انجام می شود و یا جنگ ادامه خواهد یافت و غرب اوکراین تبدیل به هدف می شود. بویژه که ارتش جمهوری بلاروس، که متحد نزدیک روسیه است نیز در مرز با کیف مستقر شده و آمادگی جنگی گرفته است.

 روزگذشته مقامات کیف نیز اعتراف کردند که درلوگانسک متحمل شکستی سخت شده اند و برای فرار از محاصره و به اسارت در آمدن باید عقب نشینی کنند.

رهبر جمهوری لوهانسک روز گذشته اعلام کرد که 8 هزار اسیر جنگی ارتش و هنگ نازی های اوکراین را دراختیار دارد. در تمام شهرهائی که در شرق اوکراین آزاد شده اند، سیستم برق آنها به روسیه وصل شده و سیستم تلفن آنها نیز به پیش شماره روسیه وصل شده است. مین روبی شهرهای ماریوپل و خرسون بسرعت در حال اجراست و آنگونه که مفسر معروف روس "استاشگو" در برنامه اختصاصی خود که روی یوتیوب قرار دارد اعلام کرده، واحدهای مین یاب وارد پناهگاه زیر زمینی ماریوپل شده و تاکنون شماری از افراد نظامی خارجی و مزدوران خارجی را که هنوز در این پناهگاه بوده و خود را پنهان کرده بودند دستگیر کرده و به خارج از پناهگاه منتقل کرده اند. در جریان مین روی این پناهگاه حداقل دو مین یاب روس جان خود را از دست داده اند. در خرسون و  ماریوپل خیابانها از آثار جنگ پاکسازی شده و مغازه ها باز شده اند و اجناسی را می فروشند که از روسیه به ماریوپل رسانده شده است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۲۹ مه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: