ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۹ خرداد ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 9 خرداد

جنایت را نمیتوان

پشت دیوار سیمانی پنهان کرد!

 
 
 

 

 

شهرداری تهران کار دیوار کشی گلزار خاوران را آغاز کرده است. احمدی نژاد می خواست خاوران را شخم زده وتبدیل به پارک کند تا صورت مسئله حل شود و حالا در دولت رئیسی همین توطئه به گونه ای دیگر به اجرا گذاشته شده است و برای ترساندن خانواده هائی که به یاد عزیزان اعدام شده خود در قتل عام سال 67 به این گورستان می روند، دوربین های مدار بسته نیز نصب کرد اند.

شماری از خانواده های قربانیانی که دراین گورستان بصورت دسته جمعی و یا پراکنده و شبانه در سال 67 دفن شده اند، در اعتراض به این اقدام شهرداری تهران با صدوراطلاعیه ای خواهان متوقف شدن طرح دیوار کشی خاوران شده اند.

آنها در اطلاعیه خود نوشته اند:

"در روزهای اخیر شاهد برداشته شدن نرده های خاوران و جایگزینی دیوارهای بلند بتنی و نصب چند دوربین مدار بسته در خاوران بودیم . اگر چنان که ادعا می‌کنند پیکر عزیزان ما در این خاک نیست، پس علت رویه‌های اینچنینی که در راه تخریب تدریجی خاوران انجام می‌شود چیست؟"

نویسندگان این اطلاعیه اسامی و آدرس خود را در زیر آن نوشته  و نام عضو اعدام شده خانواده‌شان را نیز ذکر کرده‌اند. آنها نوشته‌اند:

"ما خانواده‌های جانباختگان در تمامی این سال‌های سخت، حتی برای کوچکترین حق، یعنی حق سوگواری برای عزیزانمان با آزار ماموران در گلزار خاوران مواجه بوده‌ایم. بارها و در دوره‌ی زمامداری دولت‌های مختلف به مسئولین وقت نامه نوشتیم و خواستار پاسخگویی به سوالات خود در ارتباط با این فاجعه شدیم اما نه تنها هرگز پاسخی نشنیدیم که همواره برای حضور بر سر مزار عزیزانمان با تهدید و ارعاب نهادهای امنیتی مختلف مواجه بوده ایم. بارها با توهین و تهدید ماموران حاضر در خاوران و یا تهیه عکس و فیلم از حضورمان در خاوران مواجه بوده‌ایم و بسیاری مواقع با در بسته آن روبرو شده‌ایم. "


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۳۰ مه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: