ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۰ خرداد ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

گزارش جنگ اوکراین

رسانه های غرب، فیتیله اخبار

جعلی اوکراین را پائین کشیده اند

 
 
 

 

 

از آغاز ورود ارتش روسیه به اوکراین و در همان نخستین خبر و تفسیری که در باره این رویداد در پیک نت منتشر شد نوشتیم که جهان وارد عرصه جدیدی شد و بازگشت به دوران پیش از جنگ اوکراین قابل تصور نیست. در این عرصه جدید دیگر امریکا نمی تواند هر آنچه را می خواهد به جهان تحمیل کند، هر کشور را خواست تحریم کند، پول هر کشوری را که خواست توقیف کند، ناوگان های نظامی اش را دور جهان بگرداند، علیه هر حکومتی که زیر فرمان آن نمی رود کودتا کند، رهبری رسانه های کتبی و تصویری جهان را در دست داشته باشد، دلار را به جهان تحمیل کند و بر سازمان های بین المللی نیز تسلط داشته باشد. دوران جدید یعنی پایان جهان تک قطبی وتبدیل آن به جهان چند قطبی . حتی اگر امریکا فیتیله جنگی را در زیر گوش چین هم روشن کند، بازهم روند پایان جهان یک قطبی ادامه خواهد یافت. بویژه که پیوند روسیه و چین با رویدادهای اوکراین که عملا جنگ ناتو با روسیه است در تمام عرصه های نظامی و غیر نظامی مستحکم تر از گذشته شده است.

تاکنون حتی یک فیلم و یا عکس از این مجموعه ای که می بینید و مربوط به فاشیست ها و نازیست های دستگیر شده در ماریوپل است نشان نداده و اساسا منکر وجود حتی یک نازیست در اوکراین هستند!

 حالا با شکست ارتش اوکراین و هنگ نازی های اوکراین که نقش سپاه ویژه دولت را دارد، این واقعیت بیش از گذشته به حقیقت نزدیک شده است. حداقل 8 هزار مزدور خارجی، افسران ناتو، اعضای هنگ آزوف و نظامی های ارتش اوکراین پس از شکست های پیاپی در شرق اوکراین، علیرغم سیل سلاحی که امریکا و برخی کشورهای عضو ناتو در اختیارشان قرار داده بود در اسارت جمهوری خلق "دونتسک" یکی از دو جمهوری خلق در شرق اوکراین هستند. رقم اسرائی که ارتش روسیه در اختیار دارد هنوز اعلام نشده است. بخش قابل توجهی از این اسرا، کسانی اند که در پناهگاه زیر زمینی "آزوفستال" در ماریوپل پنهان شده بودند که رقم آنها نزدیک به 3 هزار نفر گزارش شده بود. آخرین نفرات آنها نیز در روزهای اخیر و با ورود مین یاب های ارتش روسیه به این پناهگاه دستگیر شده و به خارج از پناهگاه منتقل شدند.

امریکا و دو کشور عمده دیگر عضو ناتو، یعنی فرانسه و آلمان شکست در شرق اوکراین را پذیرفته و فعلا در تلاش هستند تا بلکه روسیه امکان خروج غله اوکراین به اروپا را بدهد و روسیه شرط آن را لغو تحریم ها و نخست تامین غله اوکراین باندازه ای که مورد نیاز است تا خود اوکراین گرفتار قحطی نشود شده است.

دولت لهستان پس از سفر کوتاه و شتابزده رئیس جمهور این کشور به کیف و سخنرانی در پارلمان اوکراین، اعلام کرد که نیروی پلیس برای حفظ امنیت به کیف می فرستند. وعده ای که رئیس جمهور لهستان در سخنرانی خود در پارلمان لهستان داده بود. اندک زمانی پس از اعلام این تصمیم دولت لهستان که زلنسکی پیوند ایدئولوژیک (نازیسم) دارد، امریکا مخالفت خود را به این اقدام لهستان اعلام کرد و گفت که ورود نیروی نظامی و پلیس از لهستان به اوکراین عملا دخالت نظامی ناتو در جنگ است و با آن مخالف است زیرا جنگ به کشورهای عضو ناتو کشیده می شود.

همزمان با این رویدادها، کم کم گزارش هائی در باره فاشیست ها و نازی های دستگیر شده در جنگ اوکراین انتشار می یابد که نمونه ای از آن را در همین شماره پیک نت و به نقل از روزنامه های امریکا در باره "مزدوران خارجی" در جنگ اوکراین می خوانید. حتی همین گزارش های اولیه نیز نشان میدهد که در اوکراین باصطلاح "جنگ هفتاد و دو ملت" علیه روسیه و روس زبان ها و روس نژادهای اوکراین جریان داشته که حالا دیگر شکست آن قطعی شده است. گرچه "زلنسکی" هنوز از مخفیگاه خود سخنرانی کرده و از فتوحاتش می گوید و برخی رسانه های فارسی زبان خارج از کشور این ادعاهای تبلیغاتی را مبنای تفسیرها و خبرهای خود از اوکراین قرار میدهند. البته، هم این رسانه ها و هم رسانه های مادر (رسانه های امریکا و انگلیس و آلمان) آتش اجاق خبرهای جعلی جنگ اوکراین را کم کرده اند و اساسا خبرهای اوکراین بسیار کوتاه و کم و در پایان خبرهای روز گاهی پخش می شود.

اما، علاوه بر نتایج نظامی جنگ در اوکراین، خبرهای اقتصادی نیز در تائید شکست ناتو در اوکراین خبر میدهد. "روبل" روسیه به معتبرترین و با ثبات ترین ارز جهانی تبدیل شده، پیمان امنیت جمعی مرکب از 6 کشور مستقل شده پس از فروپاشی اتحاد شوروی متحد تر شده و پیوند خودشان را با جمهوری بلاروس تقویت کرده اند و بموجب گزارش خبرگزاری "اینتر فاکس" کشورهای عربستان و  آرژانتین اعلام کرده اند که می خواهند به پیمان بانکی- اقتصادی "بریکس" بپیوندند. پیمانی که روسیه، چین، هند، برزیل و افریقای جنوبی، اعضای اصلی و بنیانگذار آن هستند و علاوه بر عربستان و آرژانتین گویا چند کشور عربی نیز نامزد پیوستن به این اتحادیه شده اند.

مبادرات اقتصادی با پول ملی، از تصمیمات مهم این پیمان است که روسیه و چین و هند در این کار پیشقدم شده اند و معلوم نیست چرا ایران برای عضویت کامل در این پیمان، همه شرایط آن را هنوز نپذیرفته است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۳۱ مه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: