ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۱ خرداد ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

غرب کم کم عقب نشینی می کند

6 خبر کوتاه اما مهم

درباره روسیه و اوکراین

 
 
 

 

 

1- «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه گفت که واشنگتن سامانه‌های موشکی که بتواند به خاک روسیه برسد را به اوکراین نخواهد داد.

بلافاصله مسکو واکنش مثبت نشان داد و اعلام کرد: این تصمیمی منطقی است.

2- یک مقام ارشد روس با استقبال از عقب‌نشینی آمریکا از ارسال سامانه راکتی دوربرد به اوکراین گفت: اگر شهرهای روسیه هدف قرار می‌گرفت، به غیر از کیف، روسیه به مراکز تصمیم‌گیری حمله می کرد.

3- روزنامه معتبر "دی ولت" آلمان نوشت: دولت آلمان در ۹ هفته گذشته عرضه سلاح به اوکراین را به حداقل رسانده و از ۳۰ تا ۲۶ می، تنها دو محموله سلاح از آلمان به اوکراین منتقل شده است. این روزنامه نوشت: در مورد سلاح های سبک (مین های ضد تانک، قطعات یدکی، مسلسل، نارنجک های دستی، بمب های انفجاری و غیره) صحبت می کنیم که ارسال آنها کاهش قابل توجهی از اواخر ماه مارس داشته است.

4- اکونومیست انگلستان نوشت: این واقعیت را باید پذیرفت که "خرسون" که اکنون بدست روسیه افتاده و قرار است مردم آن در یک همه پرسی بگویند که طالب استقلال هستند و یا پیوستن به روسیه  یک شهر طرفدار روسیه است.

5- یک ژنرال ایتالیایی بنام "لئوناردو تریکاریکو" که درگذشته رئیس ستاد نیروی هوایی ایتالیا بوده، از اتحادیه اروپا خواست تا برای حفظ روابط با روسیه، «ایده دیوانه ‌وار پیروزی در اوکراین» را کنار بگذارد. او گفت که اگر می‌خواهیم با پوتین در مورد اوکراین به توافق برسیم، باید از اقدامات تحریک‌آمیز و تهدید های بیهوده مانند گسترش ناتو که متعاقباً خطر بی‌ثباتی منطقه را به جای تقویت امنیت در پی دارد، پرهیز کنیم. نباید روسیه را به اقدامات جدی تر تحریک کنیم.

6- خبرنگار آمریکایی حاضر در اوکراین: به نظر می‌رسد که روسیه، بر خلاف اوکرائینی ها در شرق خوب پیش می رود؛ اما  زلنسکی همچنان از مقاومت و پیروزی می گوید.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت اول ژوئن ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: