ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۶ خرداد ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

یکصد روز دروغگوئی رسانه های غربی

ناتو جنگ رسانه ای را برده

اروپا جنگ اقتصادی را باخته!

 
 
 
 
 

 

ناتو در جنگ رسانه ای با روسیه در جریان ورود ارتش این کشور به شرق اوکراین تاکنون پیروز میدان بوده، گرچه بتدریج واقعیات مربوط به دلائل حضور ارتش روسیه در اوکراین بر مردم آشکار می شود و این میدان از یکه تازی رسانه های غربی درمی آید. البته، این پیروزی، تاکنون بدلیل بستن و سانسور مطلق تمام روزنه ها و رسانه های خبری روسیه و محروم کردن مردم از اطلاعاتی که روسیه از جنگ اوکراین پخش می کند و پخش اخبار تحریف شده و یکسویه به نفع محور "ناتو" بدست آمده است. حالا در کنار این جنگ، مردم غرب در فروشگاه ها شاهد تلفات جنگ دیگری شده اند: کمبود غلات، افزایش قیمت بنزین و سرعت گرفتن بحران اقتصادی در محور "ناتو". اخبار این میدان را غرب نمی تواند انکار و یا تحریف کند، زیرا مردم خود در این میدان هستند و شاهد آن. البته در این میدان هم دروغ و تحریف اخبار جاری است. مثل این که می گویند روسیه غلات اوکراین را ربوده و نمی گذارد به غرب صادر شود! یعنی کشوری که خود در صدر تولید غلات است، رفته غلات اوکراین را دزدیده! و این در حالی است که خودشان می گویند روسیه تنها توانسته بر 20 درصد اوکراین حاکم شود. ساده ترین سئوال اینست که مگر غلات اوکراین فقط در این 20 درصد متمرکز بوده است؟

لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس اعلام کرد (این کشور همسایه نزدیک اوکراین است) که غلات اوکراین می تواند از طریق این جمهوری به سراسر اروپا صادر شود. پوتین نیز همین نظر را داد اعلام و اضافه کرد: کوتاه‌ فکری اروپا موجب بحران انرژی و غذایی در اروپا شده است و روسیه آماده است اقدامات لازم را برای کاهش بحران جهانی غذا انجام دهد.

در ارتباط با بحران اقتصادی کشورهای اروپائی روزنامه "گلوبال تایمز" چین، در تحلیلی نوشت که ائتلاف ایالات متحده و اتحادیه اروپا علیه روسیه به طور فزاینده‌ای متزلزل است، زیرا اعضای آن به دلیل اعمال تحریم‌های روسیه، خود با ضررهای عملی روبرو هستند و جنگ اقتصادی که علیه روسیه راه انداختند با شکست خودشان همراه شده است.

بطور همزمان وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که امریکا نگران کمک احتمالی چین به روسیه برای دور زدن تحریم های واشنگتن علیه مسکوست. او در مصاحبه با نشریه "فارین افرز" این نظر خود را مطرح کرد. او اضافه کرد که چین کشوری است که قصد دارد نظم بین المللی را تغییر دهد و قدرت اقتصادی، دیپلماتیک، نظامی و فناوری را برای این هدف دارد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۶ ژوئن ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: